Bibeln - Jakob

Originaltitel: Jacob
Regissör:Peter Hall
Utgivningsår:1994

Om Bibeln - Jakob:

I Kaanans land lever Isaac, Abrahams son, tillsammans med sin hustru Rebekah och deras tvillingsöner Esau och Jacob. Den förstfödde, Esau, är en stark och modig jägare med en glupsk aptit på nöjen, och sin fars favorit. Jacob är sin mors ögonsten, en herde som är känsligare än sin bror. Med sin mors välsignelse bedrar Jacob sin tvillingbror två gånger, först på hans arvsrätt och sedan på hans fars välsignelse. Jacob får det han vill – men till vilket pris?

Joss Ackland, Juliet Aubrey, Sean Bean, Lara Flynn Boyle, Matthew Modine, Irene Papas, Giancarlo Giannini, Christoph Waltz

Lionel Chetwynd

Drama

USA, Tyskland, Italien
Med i listor: Gamla testamentet
Filmnummer: 20937
Diskussioner om Bibeln - Jakob  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bibeln - Jakob (4 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Greven81 (Anmäl)   19/1 2007
Skådespelarinsatserna varierar, men som film tycker jag den är en riktigt svag tvåa. Allvarligt besviken :(
deppen (Anmäl)   24/11 2006
Lite väl seg tycker jag. Tänkte sätta en 3a först men efter lite eftertanke förtjänar den inte det. Problemet är förstås också att det som så ofta pratas engelska i dessa filmer, men i det har inte så mycket med själva filmen att göra iofs. Tycker att filmer om kristendomen är intressanta, men den här håller inte vägen ut! Ska snart se Bibeln-josef, Jesus från Nazareth(som jag gillade när jag var barn ialla fall), kristi Sista Frestelse, och se om Passion Of The Christ. Väntar mig mer av dom filmerna.
Fijam (Anmäl)   15/10 2005
Jag älskar de här filmerna. Intressanta...