Bibeln - Moses

Originaltitel: Moses
Regissör:Roger Young
Utgivningsår:1996

Om Bibeln - Moses:

Historien börjar i Egypten med förföljelsen av alla nyfödda hebreiska pojkar, då Faraos dotter finner Moses i Nilens vass och tar hand om honom. Hans ungdom vid Faraos hov avslutas abrupt då han tvingas fly, efter att ha dödat en egyptisk man för att rädda sin blivande fru Zipporah. Efter bröllopet får Moses en uppenbarelse, där Gud befaller honom att återvända till Egypten för att rädda sitt folk.

Frank Langella, Ben Kingsley, Christopher Lee, David Suchet, Maurice Roëves, Anthony Higgins, Dudley Sutton, Anton Lesser, Philip Stone, Geraldine McEwan

Lionel Chetwynd

Drama, Kriminalare, Äventyr, Mini-serie, Biografi

USA, Tjeckien, Frankrike, Italien, Spanien, Tyskland, Storbritannien
Med i listor: Gamla testamentet
Filmnummer: 20938
Diskussioner om Bibeln - Moses  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bibeln - Moses (3 st)
deppen (Anmäl)   2/5 2008
Trodde att jag satte betyg på denna efter att jag såg den, tydligen inte. De här filmerna tenderar till att vara lågbudjet, men kassa skådespelarinsatser. Men den här var trots allt hyffsad. Lite långtravande o tråkig emellanåt, farligt nära en 2a.
Beltesassar (Anmäl)   2/3 2005
Detta är den bästa filmen jag sett! Den mest bibelenliga tolkning av mosas som jag har sett hittils.
Zipper (Anmäl)   26/6 2004
Blev på så jävla dåligt humör av den! Den är kanske inte dålig egentligen, men delar av budskapet är helsjukt!