Bibeln — Jeremia

Originaltitel: Jeremiah
Regissör:Harry Winer
Utgivningsår:1998

Om Bibeln — Jeremia :

Handlar om profeten Jeremiah som gjorde inverkan på det hela judiska folket i Israel. Är en europeisk TV-produktion baserat på Bibeln.

Patrick Dempsey, Oliver Reed, Klaus Maria Brandauer, Vincent Regan, Leonor Varela, Andrea Occhipinti, Michael Cronin, Stuart Bunce, Roger May, Simon Kunz, Silas Carson

Harry Winer

Drama

The Bible: Jeremiah

Italien, Tyskland, USA

Recension Bibeln — Jeremia

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
Gillar man historier, legender och filmer om Gamla Testamentet eller Nya Testamentet - alltså Bibeln, så gillar man denna. Jeremia - profeten är en legend som är med i gamla Testamentet. Jeremia är pojken som blir kallad av Gud och när han blir vuxen, försöker han undvika att bli kallad igen för att profetera. Men en dag kan han inte undvika Gud längre - han börjar tala. Men folket lyssnar inte...

Recension av Bibeln — Jeremia - Läs hela!

Med i listor: Gamla testamentet
Diskussioner om Bibeln — Jeremia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bibeln — Jeremia (3 st)
deppen (Anmäl)   28/10 2008
Tycker den är bra. Schyssta skådespelarinsatser. Intressant historia om profenten Jeremia.
e*mmi (Anmäl)   24/6 2004
ski¨tbra... han där Patrick e såå gullig i denna här
cineasten89 (Anmäl)   23/6 2004
en mkt bra film! gillar man den sorten av film, är det fullkomligt omöjlig att inte gilla den.