Bibeln. Josef

Originaltitel: Joseph
Regissör:Roger Young
Utgivningsår:1995

Om Bibeln. Josef:

Josef är den ynste av tolv söner. Hans far Jakob håller av honom lite mer än de övriga eftersom han fått honom i sin ålderdom. De övriga brödernas svartsjuka övergår efterhand till hat. En dag när de är ute och vaktar sin faders får lurar de Josef i en fälla och säljer honom till några förbipasserande köpmän, Josef hamnar i Egypten som slav åt Potipar, hovman hos faraon. Han blir snabbt omtyckt av Potipar men framförallt av hans vackra hustru som blir blint förälskad i den stilige Josef.

Lesley Ann Warren, Ben Kingsley, Martin Landau, Stefano Dionisi, Dominique Sanda, Alice Krige, Monica Bellucci, Paul Mercurio, Valeria Cavalli, Warren Clarke

Lionel Chetwynd, James Carrington

Drama, Äventyr, Mini-serie

Bibeln - Josef, Joseph in Egypt

Italien, USA, Tyskland
Med i listor: Gamla testamentet
Diskussioner om Bibeln. Josef  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bibeln. Josef (6 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Djason (Anmäl)   16/2 2016
Inte mycket för bibliska berättelser men denna var intressant och spännande trots den långa speltiden. Bra skådisar i Kingsley och Landau bla.
Skogshumriken (Anmäl)   26/11 2009
Helt otroligt vilken miss de gjort! Kolla noga på skådespelarna - det är en lång film visst, men man kan inte ha samma skådespelare till två olika roller - i a f måste man sminka dem så att man åtminstone har försökt ändra utseeendet.... otroligt!!!!
Zapa (Anmäl)   20/8 2005
okej, men inte mer än en 2:a här i alla fall!
oliver_twistor (Anmäl)   7/6 2005
Bra film med bra skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bibeln. Josef