Bibeln. Salomo

Originaltitel: Solomon
Regissör:Roger Young
Utgivningsår:1997

Om Bibeln. Salomo:

Strax innan Kung Davids död tvistas det om vem som skall efterträda honom. Davids favoritson Salomo besegrar sin äldre bror och blir därmed Israels nya kung. Salomo blir med tiden berömd och respekterad bland sitt folk för sin visdom och rättvisa. Besökare kommer från hela världen och bland dem anländer Drottningen av Saba vars skönhet Salomo inte kan motstå.

Max von Sydow, Dexter Fletcher, Ben Cross, David Suchet, Maria Grazia Cucinotta, Vivica A Fox, G W Bailey, Anouk Aimée, Stefania Rocca, Umberto Orsini, Ivan Kaye, Richard Dillane, Marta Zoffoli

Bradley T Winter

Drama, Äventyr, Biografi

Storbritannien, Tjeckien, Frankrike, Italien, Tyskland
Med i listor: Gamla testamentet
Diskussioner om Bibeln. Salomo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bibeln. Salomo (3 st)
deppen (Anmäl)   28/10 2008
Helt klart godkänd. I början tycker jag filmen är lite farligt nära en komedi, men den tar sig. Efter halva filmen blir den dock lite seg och långdragen, men mför att mot slutet bli bättre igen.
yangbo (Anmäl)   15/11 2007
minns inte allt, minns bara att den inte var särskilt bra.
Mikala (Anmäl)   30/6 2007
Vacker på många sätt men den spårar lite väl långt ut från det som faktiskt står i bibeln. Som film betraktad helt okej dock.