Big Eyes

Originaltitel: Big Eyes
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:2014

Om Big Eyes:

Walter Keane slog igenom stort under 1950-talet med målningar av storögda barn. Det såldes målningar och vykort av målningarna för miljonbelopp. I själva verket var det dock hans fru, Margaret Keane, som var konstnärinnan bakom målningarna.

Titel: Big Fish
Regissör: Robert Zemeckis
År: 2016
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Krig
Allied

Amy Adams, Christoph Waltz, Danny Huston, Krysten Ritter, Madeleine Arthur, Delaney Raye, Jason Schwartzman, Terence Stamp, Jon Polito, James Saito, Guido Furlani, Elisabetta Fantone, Farryn VanHumbeck

Scott Alexander, Larry Karaszewski

Drama, Biografi

Recension Big Eyes

- JonatanW sätter betyg 4 och skriver:
Big Eyes är den senaste filmen från regissören Tim Burton. Här avviker han från sin vanliga formel för att istället berätta den sanna berättelsen om konstnären Margaret Keane som var en av världens mest populära konstnärer utan att någon visste om det. Det är sent 50-tal och Margaret Keane är en ganska vanliga målare. Hon gör för det mesta bara porträtt av sin egen dotter men det är en sak som får...

Recension av Big Eyes - Läs hela!

Diskussioner om Big Eyes  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Eyes (40 st)
Greystalker (Anmäl)   25/4 2018
Blev otroligt frustrerad av hur hon tillät honom behandla henne och ta åt sig äran.
lucius (Anmäl)   26/9 2017
Jag tycker rättegångsscenen var väldigt absurd och underhållande
KyLLo (Anmäl)   14/12 2016
Jag visste inte att Burton var regissör till den här när jag började titta, och jag hade aldrig gissat det heller. Visserligen fina färger, men känns för övrigt som vilken b-film som helst. Det handlar om tavlor, vilket blir tröttsamt i längden. Slisk blandas med någon form av spänning, och sedan ett standardsoundtrack på det. Helt klart en av de sämsta filmerna som Burton regisserat.
okidoki (Anmäl)   30/11 2016
Jag häpnar och roas av denna "sanna historia". 50-60 tals miljöerna är läckra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/10 2016
Jag brukar gilla Tim Burtons filmer och det här är inget undantag. Men förväntar man sig en typisk, renodlad Burton-film så blir man nog ganska besviken. Tycker denna film är intressant, spännande och stundvis även ganska rolig och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Eyes
Se filmen