Big Fan

Originaltitel: Big Fan
Regissör:Robert Siegel
Utgivningsår:2009

Om Big Fan:

Paul Aufiero skulle göra vad som helst för sitt New York Giants. Han säger sig vara deras största fan. En kväll följer han och vännen Sal efter Quantrell Bishop, lagets stjärna, in på en nattklubb men Paul måste efter det hantera följderna när han blir nedslagen av sin idol då de blir för närgångna.

Titel: The Perfect Catch – Fever Pitch
Regissör: Ted Geoghegan
År: 2015
Genre: Skräck
We Are Still Here

Patton Oswalt, Kevin Corrigan, Michael Rapaport, Marcia Jean Kurtz, Matt Servitto, Gino Cafarelli, Serafina Fiore, Jonathan Hamm, Polly Humphreys, Joe Garden, Scott Ferrall (röst)

Robert Siegel

Drama, Komedi, Kriminalare

Med i listor: Amerikansk fotboll, Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Big Fan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Fan (16 st)
AlbinWesley (Anmäl)   1/9 2015
Tycker det är en jätterolig idé, som ju dock kanske inte riktigt är perfekt för långfilmsformat. Första halvan toppen!
Salvation_Mind (Anmäl)   20/2 2015
Dystert & egentligen allmänt sorgligt om ett tragiskt liv som en besatt supporter.
dafreakish (Anmäl)   8/3 2014
Oswalt är strålande som det aningen psykotiske fanet till NY Giants i en film som dock lämnar en hel del att önska. Poänglöst och ointressant är väl de ord som bäst beskriver Big Fan. Kan inte ens säga att den kunde ha blivit bättre för med det här materialet är det tveksamt att man kan få ut så mycket mer.
Podpolkovnik (Anmäl)   28/4 2012
Bitvis intressant, men den lunkar på i ett allt för makligt tempo utan att gräva ner sig tillräckligt djupt i karaktärernas undermedvetna.
Groundhog Dave (Anmäl)   23/12 2011
Titeln borde varit Giant Fan! Positivt överaskad... det är bara att föreställa sig det här manuset i fel händer... vad vi får är istället en finstämd tragikomisk historia med hjärtat på rätta stället. Imponerande skådespelarinsats av "Paul".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Fan