Big Fish

Originaltitel: Big Fish
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:2003

Om Big Fish:

William Bloom har sedan länge brutit kontakten med sin far, men vänder tillbaka till familjen då han hör att fadern är döende i cancer. I sina försök att lära känna sin far får han höra en mängd skrönor om dennes liv. Dessa historier iscensätts på Tim Burtons speciella sagoliknande vis.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Tarsem Singh
År: 2006
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
The Fall

Ewan McGregor, Albert Finney, Billy Crudup, Jessica Lange, Marion Cotillard, Alison Lohman, Robert Guillaume, Helena Bonham Carter, Steve Buscemi, Danny DeVito, Matthew McGrory, Missi Pyle, Loudon Wainwright III, David Denman

John August

Drama, Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy

Recension Big Fish

- Poivoroinen sätter betyg 3 och skriver:
Kungen av goth inom filmbranschen – Tim Burton – har landat i Sverige med sin senaste film. Att det är en saga av fabulösa mått är väl ingen större överraskning men – dra på trissor – den är inte det minsta goth! Big Fish handlar om den åldrande Edward Blooms sista dagar och hur han tillsammans med sin son ser tillbaka på sitt liv. Men precis som vi som ser på filmen ser en saga berättas för...

Recension av Big Fish - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Romantik Top 50
Diskussioner om Big Fish  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Fish (1606 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   13:41 1/8
En av Burtons sämre filmer.
idaho1981 (Anmäl)   10:47 13/4
Underbar, precis som jag väntat mig. Finney, Bonham Carter och självklart McGregor är de som bär filmen, kan inte riktigt förstå valet av Crudup som känns lite väl stel och ointressant för rollen (även om det är lite så han ska vara, men det kunde gjorts bättre). Burtons värld finns där, snyggt foto och fantasifulla världar.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Fantasin flödar och underhåller. En far/son relation utgör navet i det hela. En ganska annorlunda filmupplevelse som är små mysig utan att toppa.
supermancover (Anmäl)   24/10 2016
Fint men inte alls i närheten av den rekommenderade femman jag hade på denna, vet inte riktigt hur de räknade ut det denna gången. En stark trea blir det ändå. Tänkte en fyra först, men alltså...den är inte en fyra.
Albion (Anmäl)   3/5 2016
Det är ett smetigt försök till sentimentalitet på ett halvt utflippat sätt. För mig känns det bara fel och griper aldrig tag i mig. Smått uttråkad kan jag konstatera att betyget stannar vid en stark 2;a, dvs 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Fish