Big Hero 6

Originaltitel: Big Hero 6
Regissör:Don Hall, Chris Williams (I)
Utgivningsår:2014

Om Big Hero 6:

När en hemsk och ödesdiger händelse sker i San Fransokyo så bestämmer sig Hiro och hans uppblåsbara robot Baymax för att starta ett omaka superhjälte-gäng med några vänner på stadens universitet. De kallar sig för Big Hero 6.
Se filmen på Viaplay

År: 2016
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium
Film nr.: 120103
Zootropolis

Ryan Potter (röst), Scott Adsit (röst), T J Miller (röst), Damon Wayans Jr (röst), Jamie Chung (röst), Genesis Rodriguez (röst), Daniel Henney (röst), James Cromwell (röst), Alan Tudyk (röst), Maya Rudolph (röst), Katie Lowes (röst)

Jordan Roberts, Robert L Baird, Daniel Gerson

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Big Hero 6

- Strömming sätter betyg 3 och skriver:
Sedan Disney köpte upp Marvel 2009, har de tillsammans haft monopol på filmmarknaden när det gäller "superhjälte"-filmer. Så det kom kanske inte direkt som någon vidare överraskning när de släppte ut sin långfilm "Big Hero 6" 2014. Regisserat av bl.a. Chris Williams ("Bolt", 2008) och löst baserat på Marvel-serien med samma namn från 1998. Filmen utspelar sig i den fiktiva staden "San Fransokyo"...

Recension av Big Hero 6 - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Big Hero 6  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Hero 6 (132 st)
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
Gullig familjefilm med superhjältar. Baymax är charmig och rolig att umgås med.
Ful_fisk (Anmäl)   20/4 2018
Marvel-filmer är ju överlag urbota fåniga så att göra en tecknad barnfilm inom denna kategori känns ju som en bra idé, och det fungerar dessutom hundra gånger bättre än alla otecknade Marvel-filmer tillsammans. Visst finns störningsmomenten här också; det är hopplöst förutsägbart, actionscenerna är långrandiga och hopplöst omöjliga, och man måste stänga av medvetenheten om att 2000 kvadratkilometer av höghus mitt i city måste innehålla åtminstone en människa som stryker med när huset pulvriseras. Men frånsett det så skänker DIsney också sin känsla för värme om mänsklighet till helheten, och då fungerar det utmärkt. Det är roligt och varmt, speciellt i relationen med huvudrollen och Baymax. Och så är det förbannat snyggt animerat! Alla tveksamheter borde sänka helheten till en trea, men jag ger den pass för jag blev ändå riktigt förtjust.
HerrNenne (Anmäl)   25/12 2017
På gränsen till kass. Filmen glömmer bort vad den vill säga ett par gånger.
fabbe86 (Anmäl)   18/12 2017
Svag svag trea. Ofokuserad och platt historia. Istället för att fokusera på superhjälteaction hade jag gärna sett mer av killens förlust av brorsan, samt han och Baymax's relation, som i bisatser nämner ett sorgearbete som inte förmedlas... Sen behöver någons dotter plötsligt räddas, och det smäller på igen, och jag zoonar ut
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Hero 6