Big Hero 6

Originaltitel: Big Hero 6
Regissör:Don Hall, Chris Williams (I)
Utgivningsår:2014

Om Big Hero 6:

När en hemsk och ödesdiger händelse sker i San Fransokyo så bestämmer sig Hiro och hans uppblåsbara robot Baymax för att starta ett omaka superhjälte-gäng med några vänner på stadens universitet. De kallar sig för Big Hero 6.
Se filmen på Viaplay

År: 2016
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium
Film nr.: 120103
Zootropolis

Ryan Potter (röst), Scott Adsit (röst), T J Miller (röst), Damon Wayans Jr (röst), Jamie Chung (röst), Genesis Rodriguez (röst), Daniel Henney (röst), James Cromwell (röst), Alan Tudyk (röst), Maya Rudolph (röst), Katie Lowes (röst)

Jordan Roberts, Robert L Baird, Daniel Gerson

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Big Hero 6

- saggesaliv sätter betyg 2 och skriver:
I San Fransokyo så bor den 13-åriga, superintelligenta pojken Hiro! Hans bror Tadashi tycker att han borde satsa sin intelligens på att fortsätta studera, medan han själv mer är intresserad av att bygga robotar. Men hans bror ger inte upp och en dag tar han med honom till universitetet och visar bland annat honom hans senaste uppfinning - hälsoroboten Baymax. Jag har varit otroligt intresserad...

Recension av Big Hero 6 - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Big Hero 6  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Hero 6 (131 st)
Ful_fisk (Anmäl)   10:54 20/4
Marvel-filmer är ju överlag urbota fåniga så att göra en tecknad barnfilm inom denna kategori känns ju som en bra idé, och det fungerar dessutom hundra gånger bättre än alla otecknade Marvel-filmer tillsammans. Visst finns störningsmomenten här också; det är hopplöst förutsägbart, actionscenerna är långrandiga och hopplöst omöjliga, och man måste stänga av medvetenheten om att 2000 kvadratkilometer av höghus mitt i city måste innehålla åtminstone en människa som stryker med när huset pulvriseras. Men frånsett det så skänker DIsney också sin känsla för värme om mänsklighet till helheten, och då fungerar det utmärkt. Det är roligt och varmt, speciellt i relationen med huvudrollen och Baymax. Och så är det förbannat snyggt animerat! Alla tveksamheter borde sänka helheten till en trea, men jag ger den pass för jag blev ändå riktigt förtjust.
HerrNenne (Anmäl)   25/12 2017
På gränsen till kass. Filmen glömmer bort vad den vill säga ett par gånger.
fabbe86 (Anmäl)   18/12 2017
Svag svag trea. Ofokuserad och platt historia. Istället för att fokusera på superhjälteaction hade jag gärna sett mer av killens förlust av brorsan, samt han och Baymax's relation, som i bisatser nämner ett sorgearbete som inte förmedlas... Sen behöver någons dotter plötsligt räddas, och det smäller på igen, och jag zoonar ut
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Nintendo 64 (Anmäl)   14/4 2017