Big Night

Originaltitel: Big Night
Regissör:Campbell Scott, Stanley Tucci
Utgivningsår:1996

Om Big Night:

Bröderna Primo och Secundo driver en italiensk restaurang. De får ett erbjudande om att få en jazzstjärna som uppträder på restaurangen och de hoppas att det ska bli deras stora lyft.

Titel: Eddie Coyles kompisar
Regissör: Sion Sono
År: 2005
Genre: Drama, Skräck
Noriko's Dinner Table

Minnie Driver, Isabella Rossellini, Stanley Tucci, Tony Shalhoub, Liev Schreiber, Ian Holm, Allison Janney, Marc Anthony

Stanley Tucci, Joseph Tropiano

Drama

Diskussioner om Big Night  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Night (10 st)
Mortiis (Anmäl)   23/11 2015
Maten går verkligen rakt genom rutan - jag känner att jag hade kunnat mörda för att vara med på den middagen! På pappret inget märkvärdigt filmkoncept men det är utfört exceptionellt väl och det hela lyfts framförallt av den otroliga kemin mellan Tucci och Shalhoub - strålande insatser av Ian Holm, Minnie Driver och Isabella Rossellini dessutom. Som andra påpekat är slutscenen enastående.
Bomkia (Anmäl)   29/7 2015
Härlig film med stort hjärta och fin mat. 4a.
saggesaliv (Anmäl)   8/12 2014
Bröderna Secondo och Primo driver en italiensk restaurang i USA. Affärerna går dock inte så bra och de har dock problem att betala sitt lån. Med hjälp av en vän så ska en stor kväll, med en känd jazzmusiker som gäst, förändra hela deras karriär. Detta var en väldigt fin film. Långsam och intim men ändå så händer det så mycket och så öppet. Vi befinner oss en stor del av filmen i restaurangen, men för att det inte ska kännas instängd utnyttjas tiden utanför för restaurangen mycket effektivt. Man blir hungrig av denna filmen, det är så mycket mat och det ser så gott ut, så här klockan två på natten skulle jag inte tacka nej till ett besök i deras restaurang. Känslorna och relationerna i filmen beskrivs utmärkt. Det är dysfunktionellt på många håll i brödernas relationer till allt möjligt. Detta utförs alldeles lysande! Slutscenen är verkligen fantastisk, jag sitter med ett stort leende på läpparna och bara njuter. Slutscenen höjer även hela filmen från en stark sexa till en svag sjua. Underbar film, verkligen, en riktig bortglömd pärla måste jag säga. Betyg: -7/10
Scriptures (Anmäl)   3/3 2012
Faller helt i min smak. Underbart manus, fina karaktärer, grymma skådespelare och snygg regi med många fina och speciella stunder. En jättefin liten film med stort hjärta.
nyo267n (Anmäl)   4/9 2011
Slutscenen är otroligt fin, ja! Sedan måste man ju älska Primos reaktion när damen beställer in spaghetti till risotton...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Night