Big Trouble in Little China

Originaltitel: Big Trouble in Little China
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1986

Om Big Trouble in Little China:

När lastbilschauffören Jack Burton gick med på att köra sin vän Wang Chi till flygplatsen för att plocka upp dennes flickvän, så hade han aldrig räknat med att bli involverad i en övernaturlig kamp mellan gott och ont. Wangs flickvän har nämligen "smaragdgröna" ögon, vilket gör henne till det perfekta bytet för en odödlig trollkar vid namn Lo Pan. Lo Pan måste nämligen gifta sig med en kvinna med gröna ögon för att kunna återfå sin fysiska kropp. Nu måste Jack rädda Wangs flickvän från Lo Pan och ta tillbaka sin stulna lastbil. Men hur ska han kunna besegra en fiende utan fysisk kropp?
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jim Wynorski
År: 1985
Genre: Komedi, Action, Äventyr
The Lost Empire

Kurt Russell, Kim Cattrall, Dennis Dun, James Hong, Victor Wong, Kate Burton, Donald Li, Suzee Pai, Carter Wong, Peter Kwong, James Pax

David Z Weinstein, W D Richter, Gary Goldman (II)

Komedi, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Big Trouble in Little China

- jotnan sätter betyg 3 och skriver:
Om vi ska vara helt ärliga, har Big Trouble In Little China kanske inte åldrats så väl som många andra av John Carpenters filmer. Om ni däremot letar en film som sammanfattar allt 80-talet hade att bjuda i actionväg: Det här är precis vad ni vill ha. Kurt Russel spelar Jack Burton, en lastbilschaffis som är allt en amerikan ska vara. Hans bästa vän Wang Chi ska en dag hämta upp sin barndomskärlek...

Recension av Big Trouble in Little China - Läs hela!

Diskussioner om Big Trouble in Little China  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Trouble in Little China (290 st)
Tsurugi (Anmäl)   3/7 2018
Högt tempo och underhållande hela vägen igenom. Filmens Kung fu action håller ingen Sammo Hung klass precis men acceptabel. Gillar knarkad Hong Kong-action och detta är som en sådan placerad i San Francisco med Kurt Russell. Trevlig film.
Brouhaha (Anmäl)   5/2 2018
Jag är "lost for words", som de säger i Amerikat, kinesernas hemland. En rätt rolig rulle med en helskön Kurtan i huvudrollen. Bra skådespelarinsatser från Hong, Wong, Wong och Kwong. Eller åtminstone bra namninsatser!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   12/4 2017
Kurt Russell gör här sitt yttersta för att imitera John Wayne. Vid närmare eftertanke har han gjort det ganska många gånger. Här är det dock lite roligare och på sin plats än i en del andra fall.
Ful_fisk (Anmäl)   11/8 2016
Riktigt jävla vrickad och sanslöst överdrivet actionkomedi-äventyr med Kurt Russel av John Carpenter. Här finns de typiska särdragen från ovannämnda namn, med en stor dos humor och ironi. Larvigt kan tyckas, men jag hade ju aldrig tråkigt i alla fall. Underhållande!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Trouble in Little China