Big Trouble

Originaltitel: Big Trouble
Regissör:Barry Sonnenfeld
Utgivningsår:2002

Om Big Trouble:

En mystisk resväska för samman, och förändrar livet för en frånskild pappa, en olycklig hemmafru, två torpeder, ett par gangsters, två förälskade tonåringar, två FBI-agenter och en psykedelisk padda.

Titel: Bandits
Originaltitel: High Heels and Low Lifes
Regissör: Mel Smith
Genre: Drama, Komedi, Action
Blackmail

Rene Russo, Tim Allen, Tom Sizemore, Jason Lee, Janeane Garofalo, Stanley Tucci, Ben Foster, Dennis Farina, Patrick Warburton, Johnny Knoxville, Jack Kehler, Siobhan Fallon, Zooey Deschanel, Sofía Vergara, DJ Qualls, Heavy D, Omar Epps, Andy Richter

Robert Ramsey, Matthew Stone

Komedi, Kriminalare, Thriller

Recension Big Trouble

- Kiril sätter betyg 4 och skriver:
I svallvågorna efter terrordådet den 11 september, var det en drös filmer som fick sig en törn. ”Swordfish” plockades ner från biograferna, ”The Sum of All Fears” riskerade att aldrig någonsin släppas och precis som ”Collateral Damage”, blev även ”Big Trouble” uppskjuten och passerade i princip obemärkt på biograferna. Det intressanta här, är att de tre förstnämnda filmerna, innehåller historier som...

Recension av Big Trouble - Läs hela!

Diskussioner om Big Trouble  (0 diskussioner)
Kommentarer om Big Trouble (86 st)
Krille80 (Anmäl)   24/11 2014
Denna film är fylld av helt underbara och roliga skådisar och man blir underhållen från början till slut. Efteråt finns det dock en känsla av tomhet och man börjar direkt glömma av vad filmen innehöll. Alltså mycket yta men väldigt rolig yta och att man lyckats att samla så många härliga personer i samma film är ovanligt. En kul stund får man!
Djason (Anmäl)   14/11 2012
Har ett par riktigt roliga scener och en del bra skådisar och då brukar det räcka långt.
Sokkan (Anmäl)   5/9 2012
Jesus Kristus. Femhundra C-skådisar vars enda meriter är inhopp i olika sitcoms och sedan Tim Allen i huvudrollen, Tim Allen mina damer och herrar.
daniel77 (Anmäl)   25/6 2011
Okej underhållning en midsommardag som denna, men inget som man kommer att minnas om ett par dagar.
lekke (Anmäl)   13/6 2009
Post-tarantino/lock,stock-humor. Det borde vara förbud på att spela latin i spänningsscener (minns nån "Tokyo Raiders"?). humornivån en rejäl berg- och dalbana där topparna ändå är lite småkul. men på det hela taget så är den knappt värd sina 90 minuter. (ganska rolig casting, i synnerhet när hälfen av skådisarna har varit med i Miami Vice)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Big Trouble