Bilar 2

Originaltitel: Cars 2
Regissör:John Lasseter, Brad Lewis
Utgivningsår:2011

Om Bilar 2:

Hela världen är en racerbana när racersportens stora stjärna Blixten McQueen sladdar tillbaka in i händelsernas centrum. I släptåg har han sin bästa vän Bärgarn och nu är det dags för det omaka paret att ta sig an världens snabbaste och snyggaste konkurrenter.

Titel: Bilar
Originaltitel: Tokyo Mater
Regissör: John Lasseter
År: 2008
Bärgarn i Tokyo
Titel: Mordet på den elektriska bilen
Originaltitel: Who Killed the Electric Car?
Regissör: Chris Paine
År: 2006
Mordet på den elektriska bilen
Titel: Flygplan
Originaltitel: Planes
Regissör: Klay Hall
År: 2013
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Flygplan

Owen Wilson (röst), Larry the Cable Guy (röst), Michael Caine (röst), Joe Mantegna (röst), John Turturro (röst), Bonnie Hunt (röst), Jenifer Lewis (röst), Tony Shalhoub (röst), Emily Mortimer (röst), Eddie Izzard (röst)

Ben Queen

Komedi, Animerad

Recension Bilar 2

- yajirobi sätter betyg 2 och skriver:
Då Bilar var en relativt stillsam historia förlagd till en bortglömd håla mitt i den amerikanska öknen är Bilar 2 raka motsatsen. Det är full fart från minut ett och vi kastas nervöst mellan världsmetropoler.

Recension av Bilar 2 - Läs hela!

Med i listor: Pixar
Diskussioner om Bilar 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bilar 2 (109 st)
AngelsDiary (Anmäl)   31/3 2018
Känns inte som att denna ens hör hemma som en uppföljare då det nästan bara är fokus på Bärgarn.
HerrNenne (Anmäl)   18/11 2017
Känns väldigt mycket uppföljare, med två ganska tråkiga plots sida vid sida. Tar inte de vägarna man trott heller, vilket känns lite som en miss faktiskt.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Applekingen (Anmäl)   27/8 2017
Animationerna fortsätter att imponera. I övrigt saknar den här filmen allt som 1:an har, framförallt humorn. Jag blir irriterad att de har gjort om Bärgarn som är den roligaste karaktären i 1:an till en Jar Jar Binks som är irriterande istället för rolig.
Sarakin76 (Anmäl)   29/4 2017
Denne er så utrolig vel tegnet. Morsom og bra story. +4. På grensen til femmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bilar 2
Se filmen