Bilar

Originaltitel: Cars
Regissör:John Lasseter, Joe Ranft
Utgivningsår:2006

Om Bilar:

Racerbilen Lightning McQueen ska vara med om ett stort race och har bara seger och berömmelse i tankarna. Men på vägen mot tävlingen så hamnar han i en liten håla i amerikanska landsbygden där han lär sig att det finns viktigare saker i livet än berömmelser. Till exempel kärleken.

Titel: Bilar 2
Regissör: Klay Hall
År: 2013
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Flygplan

Owen Wilson (röst), Paul Newman (röst), Bonnie Hunt (röst), George Carlin (röst), Bob Costas (röst), Paul Dooley (röst), Katherine Helmond (röst), Michael Keaton (röst), Jenifer Lewis (röst), Tony Shalhoub (röst), Larry the Cable Guy (röst)

John Lasseter

Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy

Recension Bilar

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Toy Story. Hitta Nemo. Monsters Inc. Superhältarna. För att nämna en del. För mig som gillat Pixars tidigare filmer kunde förväntningarna på "Bilar" vara högre. Men ändå; En film om bilar med bara bilar? Jag var rädd att det skulle bli det som trailern viskade om; Fantastiskt snyggt men inte särskilt spännande eller roligt. "Bilar" lyckas dock vara allt det där och i sina stunder är den riktigt riktigt...

Recension av Bilar - Läs hela!

Med i listor: Animerad Top 50, Pixar
Diskussioner om Bilar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bilar (474 st)
AngelsDiary (Anmäl)   31/3 2018
Efter att ha sett den 100 gånger är den inte lika underhållande längre men den är helt okej att dö titta på iaf som vuxen.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
helt ok
Applekingen (Anmäl)   27/8 2017
Jag ändrar mitt betyg från 3 till 5 när jag insåg hur mycket jag älskade den här filmen som liten. Den är väldigt rolig, framförallt Bärgarn och har imponerande animationer samt att den har väldigt fin musik och bra story. Traktorscenen är klart den bästa scenen i filmen.
päronanton (Anmäl)   1/7 2017
Älskar denna! Älskar Disney överlag! Denna är en jätte fin film som mycket annat som Disney Pixar gör! Det lyckas fånga en bra handling, bra animationer och skön musik! Därför älskar jag verkligen Disney! Jag har sett den här ett par gånger och jag tröttnar aldrig! Se den!
BarryHero (Anmäl)   20/12 2015
Jattefina miljoer och kul med kopplingen till Route 66. I ovrigt ar den alldeles for lang och forsta halvan ar riktigt seg. Storyn ar inte sa mycket att hanga i granen och bilar funkar bara sadae som karaktarer. Pixars samsta, men da har jag inte sett Cars 2. Svag tvaa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bilar