Bill & Teds galna mardrömsresa

Originaltitel: Bill & Ted's Bogus Journey
Regissör:Peter Hewitt
Utgivningsår:1991

Om Bill & Teds galna mardrömsresa:

En tyrann från framtiden tillverkar onda androider som skickas tillbaka i tiden för att eliminera Bill och Ted.

Titel: Bill & Teds galna äventyr
Regissör: Jonathan R Betuel
År: 1985
Genre: Komedi, Äventyr, Science Fiction
Time Busters

Keanu Reeves, Alex Winter, William Sadler, Joss Ackland, Pam Grier, George Carlin, Amy Stock-Poynton, Jim Martin, Hal Landon Jr, Annette Azcuy, Sarah Trigger, Chelcie Ross

Chris Matheson, Ed Solomon

Komedi, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Fiktiva musiker, Tidsresor
Diskussioner om Bill & Teds galna mardrömsresa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bill & Teds galna mardrömsresa (127 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
KyLLo (Anmäl)   26/3 2017
Ett riktigt omoget radarpar ränner runt och beter sig som svin mot allt och alla. Det är absolut ingenting som faller mig i smaken. Humorn funkar sällan. Filmen är ändå mycket bisarr och oförutsägbar, som när de utmanar Döden i ett helt annat spel än schack. Omväxlande (fantasi-)miljöer håller intresset uppe. Det gör den bättre än Jay and Silent Bob och många andra filmer i genren.
Krille80 (Anmäl)   11/11 2014
Detta är en knappt godkänd uppföljare varken bättre eller sämre än föregångaren. De ligger på samma nivå när det kommer till humor och kvalitè, det är inte så hög sådan. Filmerna har dock något som slappnar av hjärnan och man flyter bara med. En skön känsla att få då och då. Dock väldigt kul att se en avslappnad och knäpp Keanu Reeves. 2+
BarryHero (Anmäl)   10/2 2014
Storyn ar inte sa mycket att hanga i granen men Ted och Bill ar ju bara for skona. Riktigt valgjorda mardromssscener som forde tankarna till ANOES.
ziferN (Anmäl)   19/9 2013
Småkul, underhållande och allmänt härlig att titta på faktiskt. Visst, filmen är inte alls i samma klass som ettan men jag tyckte ändå att filmen fungerade gott och väl att fördriva tiden med. Jag diggar dessutom karaktärerna och filmen är absolut inte tråkig. En helt ok uppföljare med andra ord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bill & Teds galna mardrömsresa