Billy Bathgate

Originaltitel: Billy Bathgate
Regissör:Robert Benton
Utgivningsår:1991

Om Billy Bathgate:

Om en ung man som blir en lärling till gangstern Dutch Shultz. Utspelar sig i slutet av 30-talet.

Titel: Knockaround Guys
Regissör: Sam Mendes
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Roadmovie
Road to Perdition

Dustin Hoffman, Bruce Willis, Nicole Kidman, Loren Dean, Steven Hill, Steve Buscemi, Xander Berkeley, Mike Starr, Moira Kelly, Frances Conroy, Stanley Tucci, John Costelloe, Kevin Corrigan, Billy Jaye

Tom Stoppard, E L Doctorow

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Billy Bathgate  (0 diskussioner)
Kommentarer om Billy Bathgate (29 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   2/11 2014
Det här är nog den svåraste sortens filmer att bedöma, en film som jag inte blev speciellt imponerad av, men som jag ändå av oklar anledning gillade att titta på. Vad var egentligen tanken bakom det här? Vad var det för film de försökte göra? Lite trevlig blev den, men jag tror inte att det var målet. Allt känns så väldigt artificiellt, lite som att karaktärerna vet om att de är med i en film. Men jag gillar iaf skildringen av tidsperioden, och filmen ser bra ut helt enkelt. Men det kan inte gärna räcka längre än till en stark tvåa
jonbo (Anmäl)   6/7 2013
Funkar som tidsfördriv, inte mer.
mazquara (Anmäl)   15/6 2013
den här var ju jättetråkig, och dustin hoffman funkar inte alls i gangsterrollen...
kervisch (Anmäl)   23/3 2013
Funkar att se
Grillo (Anmäl)   19/3 2013
Trevlig att kolla på men kändes lite meningslös i slutet. Allt gick för fort och man hann inte lära känna nån mer än Billy och Nicole Kidmans figur ordentligt. Svårt att känna något för vad som händer då. Slutscenerna var en gäspning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Billy Bathgate