Billy Madison

Originaltitel: Billy Madison
Regissör:Tamra Davis
Utgivningsår:1995

Om Billy Madison:

Billy Madison är arvtagare till Madison Hotels men riskerar att förlora allt om han inte ändrar livsstil och på 24 veckor går om 12 årskurser med toppbetyg.
Se filmen på Headweb

Genre: Komedi, Familjefilm
The Benchwarmers
Titel: 21 Jump Street
Originaltitel: 21 Jump Street
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2012
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
21 Jump Street
Titel: Jiddra inte med Zohan
Originaltitel: You Don't Mess with the Zohan
Regissör: Dennis Dugan
År: 2008
Jiddra inte med Zohan

Adam Sandler, Darren McGavin, Bridgette Wilson-Sampras, Bradley Whitford, Josh Mostel, Norm MacDonald, Mark Beltzman, Larry Hankin, Theresa Merritt, Dina Platias, Hrant Alianak, Vincent Marino, Jack Mather, Christopher Kelk, Marc Donato

Adam Sandler, Tim Herlihy

Komedi

Diskussioner om Billy Madison  (0 diskussioner)
Kommentarer om Billy Madison (233 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   00:55 19/3
Alla Adam Sandler-filmer går väl i princip ut på att han går runt och beter sig retarderat, och den här är sannerligen inget undantag. Någon form av logik eller struktur i upplägg och händelseförlopp finns knappast, allt är bara en ursäkt för Sandler att framföra sin infantila humor, med väntat uselt resultat. Med det sagt så överraskar filmen vid några enstaka tillfällen med att faktiskt vara lite rolig, att det är Norm MacDonald som ligger bakom de flesta av dessa lyckade försök till humor är dock mindre förvånande. Steve Buscemis inhopp är lite kul också. Man undrar ju annars om Lori Loughlin inspirerades av den här filmen?
Rai (Anmäl)   22/10 2018
Kass!!! värdelös med hemske och vidriga Adam Sandler.. URK!!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
deswhip (Anmäl)   16/7 2017
Filmen är otroligt fånig, korkad och dum men den är rolig och den har charm och på något sätt "hjärta". Jag håller med Krille nedan om Norm MacDonalds förträfflighet, Bradley Whitford var också mycket bra och jag själv skrattade som mest när familjekombin körde över bananskalet och sen sladdade ut över stupet, så j*vla random! Saken är den att man kan inte se den här filmen och förvänta sig att saker och ting ska vara logiska och trovärdiga. Adam Sandler står över "filmnaturlagarna". 3+
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/10 2016
Tokrolig och underhållande film med Adam Sandler i sitt fulla esse!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Billy Madison