Billy the Kid versus Dracula

Originaltitel: Billy the Kid versus Dracula
Regissör:William Beaudine
Utgivningsår:1966

Om Billy the Kid versus Dracula:

Dracula kommer till USA och utger sig för att vara herr Underhill för att komma åt den riktige Underhills systerdotter Betty, som ska gifta sig med Billy the Kid.

John Carradine, Chuck Courtney, Melinda Plowman, Virginia Christine, Walter Janovitz, Bing Russell, Olive Carey, Roy Barcroft

Carl K Hittleman

Western, Skräck

Med i listor: Billy the Kid, Dracula
Diskussioner om Billy the Kid versus Dracula  (0 diskussioner)
Kommentarer om Billy the Kid versus Dracula (6 st)
C12 (Anmäl)   6/10 2018
Jösses
dudson (Anmäl)   16/10 2010
Rejält Cheezy Små Sunkig gammal rulle..Så kallade dracula ser ut som en Slemmig Stor-skurk med Bock-skägg Hehee...Så Coolt när fladder-musen flyger in i salonen och beställer ett rum=) Klart Charmig liten Pärla...
Docklands (Anmäl)   19/8 2008
Den här var riktigt rolig =) Billy the kid är helt underbar och Dracula lika så =)
idd (Anmäl)   31/3 2008
av titeln känns det som något som al adamson skulle kunnat koka ihop å visst, filmen bjuder på ungefär samma tokigheter som man förväntar sig.. tyvärr är tempot rätt slött å allt westerntramset faller mig inte riktigt i smaken.. john carradines överspelande tar sig i denna film nästan bela lugosi-proportioner å alla inzoomningar av karlns ansikte då han ska förföra de fagra flickorna (som för övrigt är kanske en sjundedel av karlns ålder) är helt klart filmens höjdpunkter! borde fyllts med mer idiotspex för att få högre betyg än ett starkt godkänt! 2+
Roband (Anmäl)   4/7 2007
Titeln är fruktansvärt lovande!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Billy the Kid versus Dracula