Billy Was a Deaf Kid

Originaltitel: Billy Was a Deaf Kid
Regissör:Burke Lewis, Rhett Lewis
Utgivningsår:2009

Om Billy Was a Deaf Kid:

Filmen kretsar kring Archie och relationen till hans döva storebror Billy och flickvännen Sophie. Archie tror sig vara kär i Sophie men Sophie är inte säker på om någon av dem vet vad riktig kärlek är. En dag bestämmer sig Archie för att olovligen ta med sig Billy från storasystern där han bor. Sopie hänger på och de tre ger sig ut i den amerikanska småstaden, ridandes på en soffa nedför gatorna.

Rhett Lewis, Candyce Foster, Zachary Christian, Tappan Wybrow, Whit Wilcox, Nikkol Christiansen

Burke Lewis, Rhett Lewis

Komedi

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Billy Was a Deaf Kid  (0 diskussioner)
Kommentarer om Billy Was a Deaf Kid (4 st)
jinjaben (Anmäl)   10/10 2009
Håller med nedanstående om att titeln inte har någon direkt förankring i filmen. Filmen hade varit mycket bättre om inte Billy var med. Han tillför ingenting, snarare tvärt om. Billy är inte trovärdig på något sätt. Allt i filmen som är kopplat till Billy drar ner filmens trovärdighet. Jag förstår inte alls hur regissörerna har tänkt kring hela Billy-situationen. Filmen hade fått en solklar femma, om inte Billy hade varit med överhuvudtaget. Jag försöker dock bortse från detta, vilket är svårt, trots att Billy inte är mer än en biroll, och jag kan tyvärr inte ge mer än en fyra.
MellonCollie (Anmäl)   10/10 2009
Filmen skulle få fem om inte Billy hade varit med i handlingen. Underbar dialog, helt fantastiska karaktärer & det känns på riktigt. Skulle gissa på att stora delar av dialogen är improviserad. MEN. Den som har gjort filmen vet inte vad "döv" betyder. Billy har inget kommunikationssätt, hans bror försöker PRATA med honom, ingen har någonsin lärt honom teckenspråk. TOTALT jättekonstigt och orealistiskt.
Kreepy (Anmäl)   10/10 2009
Kan säga att titeln reflekterar knappast innehållet. Det handlar inte om någon Billy, han är bara bakgrund och glöms bort helt och hållet.
happy_endings (Anmäl)   7/10 2009
Fruktansvärt osympatiska karaktärer...