Bilskojarna

Originaltitel: Used Cars
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:1980

Om Bilskojarna:

De två tvillingbröderna, Roy och Luke, har varsin firma för begagnade bilar. De är bittra rivaler och gör allt för att överträffa varandra. På den ena firman arbetar bilförsäljaren Rudy som vill ställa upp i valet till senaten och hans chef Luke lovar att låna honom pengar. Men Luke dör innan dess och det tvingar Rudy att bli kvar på sitt arbete. Han och de andra kollegerna på firman gör allt de kan för att hindra Roy från att ta över den, inklusive att begrava Lukes döda kropp på firmans bakgård.

Titel: Carwash - när man tvättar bilar och sånt
Originaltitel: Car Wash
Regissör: Michael Schultz
År: 1976
Genre: Komedi
Carwash - när man tvättar bilar och sånt
Titel: Hjärtlösa typer
Regissör: Matthew Robbins
År: 1978
Genre: Komedi, Äventyr
Häftig sommar
Titel: Honky Tonk Freeway eller Vart tog vägen vägen...?
Originaltitel: Honky Tonk Freeway
Regissör: John Schlesinger
År: 1981
Genre: Komedi, Action
Honky Tonk Freeway eller Vart tog vägen vägen...?
Titel: The American Dream
Originaltitel: Breakfast of Champions
Regissör: Alan Rudolph
År: 1999
The American Dream

Kurt Russell, Jack Warden, Gerrit Graham, Frank McRae, Deborah Harmon, Joe Flaherty, David L Lander, Michael McKean, Michael Talbott, Harry Northup, Alfonso Arau, Al Lewis, Woodrow Parfrey

Robert Zemeckis, Bob Gale

Komedi

Diskussioner om Bilskojarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bilskojarna (17 st)
F-M-J (Anmäl)   10/1 2016
Fanns ett par halvlyckade sketcher men mellan varven blir det riktigt tråkigt, stark etta.
Dele (Anmäl)   27/9 2012
Någon enstaka roande detalj, men mest en massa trams.
Tobias Rydén (Anmäl)   18/6 2012
Lite för lång, och den andra timman var inte så bra som den första timman hade utlovat. Efter en fantastisk scen med en reklamfilm, där Gerrit Graham skjuter och spränger sönder bilar, börjar filmen tappa lite av sin gnista. Satiren kommer emellertid fram och Zemeckis regisserar med säkert handlag.
Czechflash (Anmäl)   20/8 2011
Helt ok och rolig komedi på sina ställen, tyvärr 20 minuter för lång. Kurt Russell, Jack Warden och hunden gör bra ifrån sig.
picklessmulan (Anmäl)   12/2 2011
Helt Okej Komedi som faktiskt var riktigt rolig på sina ställen! men inget utöver det vanliga utan en ganska typisk gammal komedi! Tycker dock att det var rätt bra skådespel!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bilskojarna