Bird Box

Originaltitel: Bird Box
Regissör:Susanne Bier
Utgivningsår:2018

Om Bird Box:

En kvinna och hennes barn tvingas ut på en skräckinjagande resa, i en nära framtid där en okänd och mystisk kraft har drivit världen till ett enda stort kaos.

Sandra Bullock, Trevante Rhodes, John Malkovich, Sarah Paulson, Jacki Weaver, Rosa Salazar, Danielle Macdonald, Lil Rel Howery, Tom Hollander, Machine Gun Kelly, B D Wong, Pruitt Taylor Vince, Vivien Lyra Blair, Julian Edwards, Parminder Nagra

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Bird Box  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bird Box (51 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:02 17/3
Det här var då bra trött. Scenariot känns framdraget ur röven, och det mesta som händer är precis vad man förväntar sig ska hända i sådana här filmer. Det är inte inkompetent, men förutom någon enstaka sekvens är allt väldigt fantasilöst. Men jag kan alltid se lite postapokalyps, och det är alltid lite kul att se John Malkovich svina runt, även om han gör det på rutin. Jag hade dock hoppats på att Bier skulle kunna sin prägel på det här lite mer, men det känns som ett rent beställningsjobb
mammene (Anmäl)   16:08 10/3
Det blir lätt lite för mycket spänning för mig och det slog in här, men jag fullföljde. Sandra Bullock brukar jag gilla och även här och John Malkovich passade bra i sin roll. Ibland kanske det drog iväg lite utan att landa i vad som hände, men i slutändan blev det ändå en aha upplevelse och kanske hade man kunnat förlänga den lite. Kunde nog inte känna Biers anda över detta, men även hon måste få prova något annat. 2+
tvamvarg (Anmäl)   17:34 26/2
Bier goes Hollywood - and everybody loses
Mase (Anmäl)   21:45 21/2
ekneB (Anmäl)   23:55 15/2
Lever ju inte upp till hypen direkt, men det är ändå ytterligare en stabil film in i Netflix arkiv. Bara jag som fick The Happening vibbar? Stabil 3a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bird Box