Birdman

Originaltitel: Birdman
Regissör:Alejandro G Iñárritu
Utgivningsår:2014

Om Birdman:

En föredetting till skådespelare som en gång spelade superhjälte på vita duken måste lägga sitt ego åt sidan och ta sig an en Broadway-pjäs.

Titel: Black Swan
Regissör: Scott Cooper
År: 2009
Genre: Drama, Romantik
Crazy Heart

Michael Keaton, Emma Stone, Edward Norton, Naomi Watts, Andrea Riseborough, Zach Galifianakis, Amy Ryan, Merritt Wever, Lindsay Duncan, Natalie Gold, Frank Ridley, Damian Young, Jeremy Shamos

Alejandro G Iñárritu, Nicolás Giacobone, Armando Bo (III), Alexander Dinelaris

Drama, Komedi

Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

Recension Birdman

- ehansi sätter betyg 4 och skriver:
I Alejandro González Iñárritus film ”Birdman” (eller The Unexpected Virtue of Ignorance) vänder han ut och in på kändisskapet med alla dess sidor genom att skildra en avdankad filmhjältes desperata strävan efter bekräftelse. Denna mörka dramakomedi visades på filmfestivalen i Venedig och har hyllats av kritikerna. Riggan Thomson (Michael Keaton) går igenom en ålderskris. Kanske till och med en livskris....

Recension av Birdman - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Oscars
Diskussioner om Birdman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Birdman (212 st)
Norpan0 (Anmäl)   21:33 22/7
Näej, jag drämmer till med en femma! Och de är jag snål med... Det var längesen jag såg en film som fångade mitt intresse och lyckades hålla kvar det hela vägen. Kameraarbetet, planeringen, skådespelarna. Vad är fantasi, vad är verklighet? Vändningarna. Hur ska det gå?
Johjt (Anmäl)   06:47 21/7
Synd han inte gjorde "Birdman 4"
amam (Anmäl)   17:15 15/6
Väldigt bra skådisar men det var en för många scener som enbart var skrivna för att skådisarna skulle få ha kul med matiga konflikter och få säga repliker med intensitet. Annars mycket välgjord visuellt även om jag blev lite besviken i slutändan.
hsimpson (Anmäl)   08:40 6/5
Uppe och nosar på femman vid flera tillfällen. Lubezki är ett geni, och han hjälper Iñárritu att göra sin bästa film hittills (ett par snäpp vassare än Perros). Riktigt underhållande, tänkvärt, och framför allt galet snyggt. Tappar lite sista 20 dock.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:03 14/1
Fem av fem toasters, allt var fett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Birdman
Se filmen