Betyg idag: 1 048 Besökare idag: 5 677

Originaltitel: Birdman
Regissör:Alejandro González Iñárritu
Utgivningsår:2014

Om Birdman:

En föredetting till skådespelare som en gång spelade superhjälte på vita duken måste lägga sitt ego åt sidan och ta sig an en Broadway-pjäs.

Titel: Black Swan
Regissör: Scott Cooper
År: 2009
Genre: Drama, Romantik
Crazy Heart

Michael Keaton, Emma Stone, Edward Norton, Naomi Watts, Andrea Riseborough, Zach Galifianakis, Amy Ryan, Merritt Wever, Lindsay Duncan, Natalie Gold, Frank Ridley, Damian Young, Jeremy Shamos

Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo (III)

Drama, Komedi

Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

Recension Birdman

- ehansi sätter betyg 4 och skriver:
I Alejandro González Iñárritus film ”Birdman” (eller The Unexpected Virtue of Ignorance) vänder han ut och in på kändisskapet med alla dess sidor genom att skildra en avdankad filmhjältes desperata strävan efter bekräftelse. Denna mörka dramakomedi visades på filmfestivalen i Venedig och har hyllats av kritikerna. Riggan Thomson (Michael Keaton) går igenom en ålderskris. Kanske till och med en livskris....

Recension av Birdman - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Oscars
Diskussioner om Birdman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Birdman (199 st)
Frankish (Anmäl)   03:06 25/11
Trots någon scen på slutet som kändes lite onödig i mitt perspektiv är det en stark femma! Drivet i filmen är magiskt! Samspelet med musiken och den vandrande kameran är fenomenalt! Känns som en är teaterbyggnadens själ som iakttar människorna genom väggarna.
sibylla (Anmäl)   22:44 14/10
Har aldrig sett något liknande.
Filmfantast86 (Anmäl)   22:38 9/10
Bra
Zebulonm (Anmäl)   23:12 13/7
Gilla den...
TURGUT (Anmäl)   22:53 7/5
Inte min typ av film, lite för svå för mig, ser inte riktigt storheten i denna film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Birdman
Se filmen