Bitter Moon

Originaltitel: Bitter Moon
Regissör:Roman Polanski
Utgivningsår:1992

Om Bitter Moon:

Det brittiska paret Fiona och Nigel är på en kryssning till Indien. På båten träffar de den rullstolsburne Oscar, en misslyckad amerikansk författare, och dennes hustru. De båda paren dras till varandra i ett säreget spel.

Titel: Nymphomaniac
Regissör: Radley Metzger
År: 1975
Genre: Drama, Vuxenfilm
The Image

Kristin Scott Thomas, Hugh Grant, Peter Coyote, Emmanuelle Seigner, Victor Banerjee

Gérard Brach, John Brownjohn, Roman Polanski, Jeff Gross, Pascal Bruckner

Drama, Romantik, Thriller

Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Bitter Moon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bitter Moon (106 st)
idaho1981 (Anmäl)   13:50 9/7
Kan hända ser jag den för mycket utifrån idag, men den känns lite öerdriven i sin vilja att chocka. Kan hända att den var chockerande när den kom ut, men nu blev det lite löjeveckande istället. Dock är skådespeleriet bra och historien har ändå en spännande grund.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Spidde (Anmäl)   12/8 2017
Tyckte den var kul och underhållande på sitt tidstypiska retrosätt, men framåt slutet började den kännas väldigt utdragen och tjatig. Upplägget med berättarrösten funkar till en början men blir tröttsamt efter första timmen. Filmen innehåller en del bisarra scener vilka förstärks av den tidiga 90-talskänslan som ligger över hela filmen.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Jag erkänner. Efter en halvtimme av det här så sov jag. Men jag gav mig inte. Återupptog tittandet dan efter och fann trots allt att det här nog inte var så tråkigt. Filmen växer sakta och metodiskt och blir till en mycket sevärd svart komedi som tydligt visar Polanskis geni. En sex-pervers historia som har väldigt lite att berätta med bärs av bra skådespelar insatser. Peter Coyote drar det största lasset.
Dele (Anmäl)   3/5 2015
Intressant thriller/drama om människans otrohet, maktkamp och den tunna linje mellan förälskelse och hat. Engagerande, känslosam och outförsägbar historia. Kul att Polanski väljer att filma en intressant historia igen efter den ganska mediokra Frantic.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bitter Moon