Betyg idag: 2 105 Besökare idag: 6 753

Originaltitel: Biutiful
Regissör:Alejandro González Iñárritu
Utgivningsår:2010

Om Biutiful:

Överlevnadskonstnären Uxbal lever i skuggsidan av den annars så moderna och glittrande storstaden Barcelona. När han upptäcker att döden står för dörren försöker Uxbal säkra framtiden för sina två barn, återfinna kärleken och förlika sig med sitt öde. Men tiden är inte hans enda fiende.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Babel
År: 2006
Film nr.: 42097
Babel

Javier Bardem, Maricel Álvarez, Hanaa Bouchaib, Guillermo Estrella, Eduard Fernández, Cheikh Ndiaye, Diaryatou Daff, Cheng Taisheng, George Chibuikwem Chukwuma, Luo Jin

Alejandro González Iñárritu, Armando Bo (III), Nicolás Giacobone

Drama

Mexiko, Spanien
Med i listor: 2010-tal Top 50
Kommentarer om Biutiful (125 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   01:56 24/10
Nalland (Anmäl)   16/11 2016
Berör på djupet. En berättelse som sätter sig - fysiskt och psykiskt. Visar på livets bräckliga sida, hur varje människa ges kort att efter bästa förmåga spela ut men även baksidans styrka, hur människan näst intill alltid låter instinkten segra om hon vill. Lyckas på ett symboliskt sätt inge hur hoppet verkligen kan vara det sista som överger. Trots att en klump i magen lämnas efter ligger känslan i autenciteten där man aldrig lämnas frånvarande historien. På sätt och vis målas en varm bild av livets slutskede upp, sorglig men ljus.
annihilat0r (Anmäl)   22/4 2016
"Biutiful" är en högklassig film om levnadskonstnären Uxbal som försöker överleva i Barcelonas skuggsida – vilken är lika autentiskt vacker som resterande stad. Filmen är verkligen fin på alla sätt och vis. Temperamentsfull och existentialistisk. Berörande och smärtsam. Realistisk och bottenlös. Konstnärlig och intensiv. Ett mästerverk, om någon med våld kräver att denna artistiska helhet måste definieras.
Sarakin76 (Anmäl)   1/2 2016
Ikke i nærheten av et mesterverk. -4.
Hogman (Anmäl)   13/1 2016
För mkt tragedi för att jag skall orka med den, men visst, välspelat och välregisserat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Biutiful