Björnbröder

Originaltitel: Brother Bear
Regissör:Aaron Blaise, Robert Walker
Utgivningsår:2003

Om Björnbröder:

Tre bröder slåss mot en björn, vilket slutar olyckligt. Gudarnas intervention sätter den yngste i en mycket knepig situation, där han måste uppsöka berget där ”ljuset nuddar jorden”.

Titel: Modig
Originaltitel: Brave
Regissör: Mark Andrews, Brenda Chapman, Steve Purcell (II)
År: 2012
Regissör: Carlos Saldanha
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Rio

Rick Moranis (röst), Joaquin Phoenix (röst), Jeremy Suarez (röst), Jason Raize (röst), Dave Thomas (röst), D B Sweeney (röst), Joan Copeland (röst), Michael Clarke Duncan (röst)

Tab Murphy, Lorne Cameron, David Hoselton, Steve Bencich, Ron J Friedman

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Björnbröder

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Om du älskar Disney-filmer, så kommer du att älska den här underbara filmen: Björnbröder Handlingen berättas på enkelt och kort sätt: Efter att har förlorat sina 2 bröder i en kamp mot en björn, så har Denahi beslutat sig för att hämnas på den björn som dödat hans bröder!! Men vad han inte vet är att hans yngste bror Kenai, fortfarande lever, men han har blivit förvandlad till en björn (vilket...

Recension av Björnbröder - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Björnbröder  (0 diskussioner)
Kommentarer om Björnbröder (474 st)
Jamesa (Anmäl)   19/11 2016
Helt ok. Stundtals fin berättelse,tillhör dock inte en av de bättre, men helt ok som sagt.
AmyTatti (Anmäl)   15/2 2016
Jag gillar idén med filmen och det tragiska i berättelsen, med människor och djur som fiender. Sen blir jag lite trött på det här talet om att "bli man" och idén att hämnas, det känns inte modernt. En annan sak är ju det tveksamma i vad Kenai gjort och hur Koda förlåter honom. Det är det jag funderar på efter filmen: Är det trovärdigt, hade en förlåtit honom för det? Jag är tveksam som sagt.
AlbinWesley (Anmäl)   4/4 2015
Haha kul att jag verkligen tycker motsatt mot alla andra här typ. Phil Collins är inte filmens största behållning, helt och hållet tvärtom. Fy för honom. Koda är mysig, filmen är fin. Budskapet om människan som monster är högst sympatiskt. Men det är ingen tungviktare direkt.
Suckram99 (Anmäl)   29/3 2015
Känns lite tunn men musiken och nostalgin gör att den fixar en 4a. Håller med tidigare person om att den är underskattad
KatjaF (Anmäl)   3/12 2014
Helt okej. Berör mig inte så mycket tyvärr. Lite kul ibland.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Björnbröder