Björnligan

Originaltitel: The Bad News Bears
Regissör:Michael Ritchie
Utgivningsår:1976

Om Björnligan:

Komedi om ett barnlag i baseball. Laget består av en samling osannolika bråkstakar, och den åldrande otursförföljde tränaren skall hjälpa dem att vinna den hårt konkurrensinriktade kaliforniska ligan. Kommer satsningen att lyckas?

Titel: Björnligan i hårdträning
Originaltitel: Bad News Bears
Regissör: Richard Linklater
År: 2005
Bad News Bears

Walter Matthau, Tatum O'Neal, Alfred Lutter III, Vic Morrow, Joyce Van Patten, Jackie Earle Haley, Ben Piazza, Brandon Cruz, Shari Summers, David Stambaugh

Bill Lancaster

Komedi

Med i listor: Baseboll, Czechflashs filmer med 70-talskänsla
Filmnummer: 22077
Diskussioner om Björnligan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Björnligan (10 st)
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en väldigt bra film men det är framför allt slutet på filmen som gjorde att den blev så bra som den blev. Med intressanta karaktärer, relativt bra skådespeleri och underhållningsvärdet på filmen är det inte undra på att denna har blivit en klassiker. Gör som Walter Matthau och ta några öl med polarna och sätt er och kolla på The Bad News Bears!
myslas (Anmäl)   27/7 2013
Charmig, men har inte åldrats särskilt väl. Räknas nog som en av de bästa baseball-filmerna mestadels baserat på nostalgi.
Tobias Rydén (Anmäl)   8/8 2012
Charmig! Mycket bra manus, alla karismatiska karaktärer utnyttjas inte till fullo, men i detta fall är det ett lyxproblem. Helt klart en inspirationskälla till Terry Zwigoffs "Bad Santa", framförallt när det gäller Walter Matthaus och Billy Bob Thorntons rollfigurer i respektive film och musiken (utdrag ur Bizets "Carmen"). Inte konstigt att Thornton fick huvudrollen i nyinspelningen.
Xenox (Anmäl)   26/6 2012
En gammal favorit, tvåan är däremot bättre.
norenorama (Anmäl)   4/6 2011
Underbar sportfilm som låter barn bete sig som barn hela vägen igenom, härliga personligheter och kemi mellan skådespelarna. Rekommenderar den starkt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Björnligan