Bjudningen

Originaltitel: L'Invitation
Regissör:Claude Goretta
Utgivningsår:1973

Om Bjudningen:

En kontorsarbetare får ett arv efter sin mor och köper ett hus på landet dit han bjuder sina arbetskamrater...

Jean-Luc Bideau, Francois Simon, Jean Champion, Corinne Coderey, Michel Robin

Claude Goretta, Michel Viala

Komedi

Schweiz, Frankrike
Diskussioner om Bjudningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bjudningen (6 st)
Tonti (Anmäl)   18/3 2015
Lite förutsägbar set-up som får liv av de trevliga och lagom märkliga karaktärerna. Stundtals riktigt fin men kanske inte omistlig.
Herr Arne (Anmäl)   27/4 2012
Välskriven och framförd på ett nyanserat vis. Väl värd att se om!
Mikka (Anmäl)   31/10 2011
Den är lite charmig här och var.
KimEkberg (Anmäl)   6/4 2011
Ett party och dess gäster är en annan film som behandlar en liknande situation, men som också blandar in politik i soppan. För mig dock mindre angelägen. Ser fram emot att se om den här och se om den verkligen är lika strålande som i mina drömmars land.
MonaSipoll (Anmäl)   6/4 2011
Ja, den ger bra exempel på hur olika människor hanterar en ny och ovan situation. Värderingar som krockar och hierarkier som manifesteras. Underbar film helt enkelt om hur programmerade vi är och hur svårt det är att improvisera humanism och likavärde.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bjudningen