Med spindelns gift

Originaltitel: La tarantola dal ventre nero
Regissör:Paolo Cavara
Utgivningsår:1971

Om Med spindelns gift:

Silvano Tranquilli spelar en äkta man som, tack vare ett foto som en ondsint typ utpressar Tranquillis fru med, kommer på sin fru med att vara otrogen. Nästan samtidigt som han får reda på hennes affärer blir hon brutalt knivmördad på en skönhetssalong. Polisen kopplas in och man börjar misstänka att det är den äkta maken som mördat sin hustru. En kvinna till blir knivmördad och polisinspektören Giancarlo Giannini inser att även det dådet kan spåras till skönhetssalongen där Tranquillis fru blev mördad. Under tiden har Tranquilli börjat forska i vem som kan ha mördat hans fru för att kunna rentvå sig själv, något visar sig vara riktigt farligt för vår hobbydetektiv. Den sadistiske mördaren har inga som helst planer på att skaka galler utan gör sig ganska lätt av med Tranquilli genom att knuffa honom utför ett hustak. Sedan ger den mystiske mördaren sig på inspektör Giannini och hans fru…

Titel: Excite Me
Originaltitel: Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave
Regissör: Sergio Martino
Genre: Thriller, Mysterium
Film nr.: 20945
Excite Me
Titel: De nio heta spåren
Originaltitel: Il gatto a nove code
Regissör: Dario Argento
Regissör: Luciano Ercoli
Genre: Thriller
Death Walks at Midnight
Titel: Seven Blood-stained Orchids
Originaltitel: Sette orchidee macchiate di rosso
Regissör: Umberto Lenzi
Regissör: Mario Bava
År: 1970
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy
Hatchet for the Honeymoon

Giancarlo Giannini, Barbara Bouchet, Claudine Auger, Barbara Bach, Stefania Sandrelli

Lucile Laks

Thriller, Skräck, Mysterium

Black Belly of the Tarantula

Italien, Frankrike
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Med spindelns gift  (0 diskussioner)
Kommentarer om Med spindelns gift (20 st)
EvilNed (Anmäl)   26/1 2017
Svag 3:a. Den vill ju jävligt vara tidig-Argento jävligt mycket. I slutändan är dock intrigen lite väl abstrakt och mordutredningen är lite överallt. Dock bra musik, snyggt foto och hade jag sett den i full HD istället i det perfekta tillståndet hade jag nog höjt den till en 4:a.
Luca Canali (Anmäl)   6/5 2016
stilfull giallo som sakta men säkert utarmas till att slutligen mest likna en 70-tals tv-deckare, vilket inte heller är fy skam. betyg: (ok/bra 48/100)
stgurgel (Anmäl)   14/1 2016
Fantastisk musik, och en giallo med alla de rätta ingredienserna
ulke666 (Anmäl)   30/1 2012
Snyggt & stiligt filmad, bra musik och ganska spännande. Coolt tillvägagångssätt med morden också. Tycker den är klart över medel jämfört med många andra giallos, men också en bit ifrån de allra bästa. Stark trea.
ketto (Anmäl)   27/1 2012
9/10. vafan den var ju skitbra, det är de ljumna betygen här som har hindrat mig från att se filmen tidigare. fotot var bland det snyggaste jag sett, och om man gillar Morricones dissonansmusik/friform så kommer man inte bli besviken. intressanta karaktärer också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Med spindelns gift