Black Dawn

Originaltitel: Black Dawn
Regissör:Alexander Gruszynski
Utgivningsår:2005

Om Black Dawn:

Jonathan Cold är en före detta CIA-agent som numera frilansar. Han har precis fått i uppdrag att frita en bombexpert från fängelset och hjälpa honom att bygga en bomb som ska spränga Los Angeles. Men är Cold verkligen den onda snubbe han verkar vara?

Titel: Legosoldaten
Regissör: Gustavo Graef-Marino
År: 1999
Genre: Action, Thriller
Enemy of My Enemy

Steven Seagal, John Pyper-Ferguson, Tamara Davies, Nicholas Davidoff, Warren Derosa, Angela Gots, Joe Halpin, Noa Hegesh, Julian Stone, Timothy Carhart

Martin Wheeler

Action

Diskussioner om Black Dawn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Dawn (35 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Robkiller (Anmäl)   8/10 2017
Seagal i lågbudgetaction. Är väl inte lika uselt som det han har varit med i de senaste åren, men fortfarande inte direkt sevärt.
RichardEk (Anmäl)   22/7 2013
Osammanhängande filmer som denna agentröra har nog definitivt förankrat Seagal i b-actionträsket. Det är bara att erkänna att hans storhetstid ligger femton år bak, minst. Det roligaste med Seagals senaste filmer är extramaterialet (när det finns vill säga) där hela filmteamet i intervju efter intervju intyg hur fantastisk film de gjort och att "Seagal has never looked better". Det är underhållning för den ironiska generationen om något.
eliastheman (Anmäl)   22/10 2011
varför skulle någon vilja se en seagalfilm utan hans moves? hade stuntman i den enda fightingscenen, hade de inte råd eller?
JTP1987 (Anmäl)   14/6 2010
Det roliga är att detta är en fortsättning på The Foreigner, en fortsättning på en jag satte en etta på. Solklar etta blir detta också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Dawn