Betyg idag: 1 149 Besökare idag: 4 071

Originaltitel: Black Death
Regissör:Christopher Smith
Utgivningsår:2010

Om Black Death:

Det medeltida England är svårt härjat av Digerdöden (Black Death). Mitt i denna apokalyptiska värld full av skräck och vidskepelse får den unge munken Osmund i uppdrag att leda den skräckinjagande riddaren Ulric och hans mannar till en fjärran by. Deras uppdrag är att infånga en nekromant - en andebesvärjare som kan väcka de döda till liv igen.

Titel: Season of the Witch
Regissör: Farren Blackburn
År: 2013
Genre: Action, Äventyr
Hammer of the Gods

Sean Bean, Carice van Houten, Eddie Redmayne, David Warner, Kimberley Nixon, John Lynch, Tim McInnerny, Andy Nyman

Dario Poloni

Drama, Action, Äventyr, Skräck, Mysterium

Storbritannien, Tyskland

Recension Black Death

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Detta var helt klart en "underdog", en film jag visste mycket lite om och inte hade några som helst förhoppningar på alls men som överraskade stort och gjorde fredagskvällen komplett. Den innehåller mystik, frågor man vill ha svar på ( vilket man absolut får ), råa och brutala actionscener och självklart en fantastisk Sean Bean med ett svärd i handen. Vad mer kan man önska sig? Inte mycket om du frågar...

Recension av Black Death - Läs hela!

Diskussioner om Black Death  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Death (139 st)
per_automatik (Anmäl)   03:06 4/10
Samma gamla; heliga mot oheliga
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   4/8 2016
En film om pesten är sällan munter, och Black Death var inget undantag. Tungt och mörkt, men förvånansvärt underhållande och intressant utan att bli för överdriven.
cannibalrice (Anmäl)   30/4 2016
Helt okej, jag trodde att det skulle vara en fullständig B-rulle, men den var faktiskt helt skaplig och lagom underhålllande.
BrutusBeefcake (Anmäl)   26/4 2016
Go film med alldeles lagom våld, mörk rakt igenom från första till sista rutan! Gillar det! (9-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Death