Black Eagle

Originaltitel: Black Eagle
Regissör:Eric Karson
Utgivningsår:1988

Om Black Eagle:

En av USAs modernaste flygplan F-100 med ett nytt lasersystem kraschar i havet nära Malta. Sovjet är i högsta grad också närvarande i detta område. CIA skickar omedelbart sin bästa agent Ken Tami för att rädda systemet innan det faller i fel händer.

Titel: American Ninja
Regissör: Mic Rodgers
År: 1999
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Universal Soldier - återkomsten

Jean-Claude Van Damme, Sho Kosugi, Doran Clark, Bruce French, Vladimir Skomarovsky, William Bassett, Dorota Puzio, Kane Kosugi

Shimon Arama

Action

Diskussioner om Black Eagle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Eagle (60 st)
Solidus (Anmäl)   29/11 2016
Jag instämmer med Bumbi78:s kommentar. Det är 80-tal, det är action och ryssarna är (självklart) skurkar och vi har Van Damme i en tidig roll. Det borde bli åtminstone lite sevärt, men icke. "Black Eagle" misslyckas kapitalt med att konkurrera med då släppta Bondfilmer med liknande tema för att inte tala om att möta sig med de andra mycket bättre actionfilmer som fanns då på marknaden, t.ex. "Rambo 2". Det ska inte förnekas att jag älskar att vår huvudperson nöjer sig med att endast ta på sig ett par glasögon för att lura elaka skurkar att han är någon annan och Van Dammes splitt är alltid trevligt att se. Tyvärr räcker inte det för att rädda en actionfilm som vill vara Bond, men som istället blir tråkig, stel och amatörmässig.
kanemura (Anmäl)   25/9 2016
Lite seg stundom men Kosugi och Van Damme får till två vassa slagsmål tillsammans.
Lock24 (Anmäl)   16/6 2015
Har mycket bra grejer, men är allmänt billig, vilket drar ner intrycket. Får en svag like.
Bumbi78 (Anmäl)   29/3 2014
Med både Kosugi och Van Damme borde det ju åtm finnas lite underhållande scener, men det här är så stelt och även rörigt att man knappast bryr sig om den luddiga storyn om jakten på nåt nedskjutit flygplan. Kanske ändå inte det mest kassa som belgaren kastat ur sig och lite småschysst fighting blir det ju till slut. Men dumt att låta sig luras att detta är nån tuff action från 80-talet.
100tonvalspäck (Anmäl)   30/9 2012
Fruktansvärd. Man hör knappt ett ord av vad huvudpersonen säger och man bryr sig inte heller, tråkig action, fult filmad och Van Damme är med i kanske två minuter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Eagle