Black Emanuelle

Originaltitel: Emanuelle nera
Regissör:Bitto Albertini
Utgivningsår:1975

Om Black Emanuelle:

Efter fransmännens mäkta framgångsrika "Emmanuelle" var italienarna inte sena att hänga på trenden och lansera Black Emanuelle, med indonesiska skönheten Laura Gemser i titelrollen. Fotografen Emanuelle åker till Afrika där hon bor hos ett par och inleder affärer med både mannen och kvinnan.

Laura Gemser, Gabriele Tinti, Don Powell, Karin Schubert, Angelo Infanti, Isabelle Marchall, Venantino Venantini

Ambrogio Molteni, Bitto Albertini

Drama, Vuxenfilm

Emmanuelle in Africa

Italien, Spanien
Med i listor: Em(m)anuelle
Filmnummer: 19373
Diskussioner om Black Emanuelle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Emanuelle (6 st)
gjoob (Anmäl)   9/8 2016
Såg hardcore-versionen men till min stora besvikelse använde de body doubles... Filmen som sådan är som vilken annan Emmanuelle-film som helst; usel dialog, lös handling och lättklädda tjejer med den enda skillnaden att vår sexnymfhjältinna här är svart.
Gordyal (Anmäl)   12/10 2008
Det är inte mycket i filmväg som är tråkigare än en tråkig Emmanuelle-film. Däremot finns det tråkigare människor att titta på än Laura Gemser. Mycket svag tvåa. (4-/15)
Totenkopf (Anmäl)   25/7 2008
Uncut-versionen som jag såg har dom stoppat in några hårdporrscener med body doubles, förstör definitivt mer än den tillför.
Kalkonhönan (Anmäl)   3/12 2007
Klart den bästa Emanuelle-filmen hittills och då har jag i stortsett nästan sett allt. Nico Fidencos superba soundtrack till enormt vackra sexscener, eggande foto och suggsesiva erotik är magnifik.
Herr Arne (Anmäl)   23/6 2007
Blir inte bättre dubbad till tyska.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Emanuelle