Black Jack

Originaltitel: Blackjack
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1998

Om Black Jack:

Efter en framgångsrik karriär som US Marshall har Jack Devlin dragit sig tillbaka. Efter att ha utsatts för en fosforgranat hyser han en fobi för färgen vit. När när en vän skadas i tjänsten dras Jack tillbaks till jobbet och tar upp jakten på en farlig mördare.
Se filmen på Headweb

Regissör: Craig R Baxley
År: 1988
Genre: Komedi, Action
Action Jackson

Dolph Lundgren, Kate Vernon, Fred Williamson, Phillip MacKenzie, Kam Heskin, Saul Rubinek

Peter Lance

Action, Thriller

Kanada, USA

Recension Black Jack

- AddeColciago sätter betyg 2 och skriver:
Den här filmens största problem är att den från början var tänkt som en tv-serie. När inspelningen började var det tänkt som ett pilotavsnitt. Någonstans på vägen sket det sig och det blev en TV-film istället. Det innebär att det finns gott om trådar och sidestories om Jacks barndom och hans far. Något som inte direkt förklarar varför han är som han är eller någonting alls faktiskt. Det var säkert...

Recension av Black Jack - Läs hela!

Diskussioner om Black Jack  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Jack (53 st)
karlmats (Anmäl)   23/3 2017
Vilket jävla kattpiss. Jag är ett Dolph-fan och även om han har majoriteten 2or så är det här första 1an på 19 filmer, det säger väl ändå nånting. Och John Woo? Han har inte heller fått nån 1a innan så vad är det som händer? Budgeten måste ha varit rätt kass, t.o.m. typsnittet på introt osar hemmasnickeri vilket är lite imponerande, shades of Albert Pyun på nåt sätt. Ändå har man råd med en och annan bilexplosion, dock inget som kan rädda det här. Alla skådisar i nån form av framträdande roll är verkligen urusla, Dolph är ju iofs allt som oftast urusel, men man vill ju ändå ha lite charm i det och där brukar han leverera, här är det bara trött rakt igenom. När han ska försöka fejka en sydstatsaccent på telefon ser man nästan på honom hur jävla ointresserad han är. Skurken är nån som faktiskt ser ut som att han försöker, men han är väl ungefär lika charmig och talangfull som Preacher Man Bob i filmen Buttcrack. Manuset är så träigt att man inte blir chockad när man i efterhand läser att det här egentligen var en tv-seriepilot som förvånansvärt nog aldrig blev nåt. Det spretar åt alla håll och ingenting makes sense. Dolphan börjar spontandansa med tjejen han ska skydda, han smugglar in ett sniper rifle på en modeshow med ökad säkerhet, han slåss i en mjölkfabrik och han har fobi mot färgen vit? Wtf liksom? Längden är monstruös, den som kom på idén att göra den här längre än 88 minuter borde skjutas. Sämst av alla är nog dock John Woo, han måste ha varit hög hela inspelningen, man kan verkligen se igenom hans små försök till finesser som han förmodligen sitter skrattandes och gnuggar sina små svettiga händer till, övertygad om att han gjort en riktig pangrulle. Men nej, det var det verkligen inte.
Barbamuffin (Anmäl)   8/2 2017
Jag försöker gilla den. Har gett den flera chanser. Gillar Dolph och Fred Williamson men det här är för ostigt och för många lösa trådar. En snygg scen men sedan är det stop tyvärr. Synd.
RobinsTaste (Anmäl)   1/12 2014
Jag får intrycket av att John Woo inte brydde sig ett jävla piss.
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
Att John Woo gjorde denna TV-filmen efter succèn med Face/Off är för mig oförklarligt. Denna film är inte i närheten av Face/Off och den känns inte alls lika mycket John Woo som den borde. Det är absolut inget skräp men den klarar inte godkänt. Några snygga actionsscener och att det är kul att se Dolph Lundgren räcker inte.
Sangraal (Anmäl)   14/9 2014
Dolph Lundgren är stel som aldrig förr i denna bleka TV-produktion.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Jack