Black Knight

Originaltitel: Black Knight
Regissör:Gil Junger
Utgivningsår:2001

Om Black Knight:

Jamal råkar ut för en olycka och kastas bakåt i tiden, närmare bestämt till medeltiden. Här slår han följe med en otursdrabbad före detta riddare och en vacker kammarjungfru för att rädda riket från sin auktoritära kung.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Michael Gottlieb
År: 1995
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Kung Arthurs riddare

Martin Lawrence, Marsha Thomason, Tom Wilkinson, Kevin Conway, Vincent Regan, Michael Countryman, Jeannette Weegar, Daryl Mitchell, Isabell O'Connor, Erik Jensen, Dikran Tulaine, Helen Carey, Graham F Smith, Mikey Post

Darryl Quarles, Peter Gaulke, Gerry Swallow

Komedi, Äventyr, Fantasy

Recension Black Knight

- Kiril sätter betyg 1 och skriver:
Jag har aldrig haft något emot Martin Lawrence som komiker. Visst, ofta är han onödigt skränig, men han lyckas faktiskt vara rolig, trots att han aldrig kommer bli den Eddie Murphy som han strävar mot. Men i det här magplasket, kan ingen eller inget rädda saker och ting. Det här är en till film som skildrar en person som hamnar i en totalt annorlunda situation. I det här fallet, är det en arbetare...

Recension av Black Knight - Läs hela!

Diskussioner om Black Knight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Knight (120 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Handlingen är inte speciellt originell annat att det är en färgad man som slungas över tidsaxeln. Jag antar att filmskaparna trodde att det skulle räcka med lite svart attityd under medeltiden för att kanonrullen skulle vara ett faktum. Det blev bara fånigt och tjatigt och moralkakorna i slutet är svårsmälta. 1+
Hallkatla (Anmäl)   20/3 2013
Denna film ses i samband med extrema mängder med alkohol el liknande. Men sanningen är att du inte ens skrattar så mycket som du vill göra när du ser en komedi ändå. Se Army of darkness istället.
fari (Anmäl)   30/12 2012
Jag var fantastiskt full när jag såg den här och vid tillfället var den fantastiskt rolig. Nu efteråt skäms jag något oerhört.
Podpolkovnik (Anmäl)   23/2 2012
Jag orkar inte ens börja prata om varför denna film är så oerhört usel...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Knight