Black Mama, White Mama

Originaltitel: Black Mama White Mama
Regissör:Eddie Romero
Utgivningsår:1972

Om Black Mama, White Mama:

Två kvinnliga fångar, en vit och en svart försöker fly från fängelset. De i kvinnofängelsefilmer närmast obligatoriska duschscenerna, lesbiska fångvaktare, catfighter finns med, men även även rebeller och knarkbaroner. Inspelad på Filippinerna.

Titel: Bamboo House of Dolls
Regissör: Tom DeSimone
År: 1986
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Reform School Girls

Pam Grier, Margaret Markov, Lynn Borden, Laurie Burton, Sid Haig, Zaldy Zshornack, Eddie Garcia, Alona Alegre, Wendy Green, Lotis Key, Dindo Fernando, Jess Ramos

HR Christian

Drama, Kriminalare, Thriller

Women in Chains

USA, Filippinerna
Med i listor: Blaxploitation, WIP
Diskussioner om Black Mama, White Mama  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Mama, White Mama (11 st)
dudson (Anmäl)   28/5 2018
Svettigt äventyr detta då det kubbas runt i stekheta djungler och fält. Tyvär så saknar filmen en riktigt feel och själ.& att den riktiga sadismen uteblir sänker åxå betyget. Den som tillför nått är Grier med sin care noot attityd och även slem kungen Sid Haig. 2+
Kriffot (Anmäl)   4/1 2015
Captain Spaulding gör ju en fin prestation.
idd (Anmäl)   3/1 2015
Klassiskt exploitationraffel med svin i varje roll. Inga fel men sticker inte ut tillräckligt för nå högre betyg..
Bumbi78 (Anmäl)   4/11 2012
Man för ta den för vad den är. Tokig blandning av WIP, blaxploitation och djungelraffel med fagra damer och Sid Haig i en hysterisk utstyrsel. Mycket pangpang och tuttar.
Fläskkäft (Anmäl)   1/2 2012
Lågbudget och svårt att motstå men den bör inte höra till genren blaxploitation. Fängelsetiden i början bjuder på lebbar, pattar o en å annan snygg fjälla. Sedan spenderar våra hjältar mest tiden på flykt och det blir givetvis konfrontationer med diverse udda figurer. 80 minuter passerar rätt fort och har man överseende med det taskiga utförandet är filmen helt okej.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Mama, White Mama