Black Mass

Originaltitel: Black Mass
Regissör:Scott Cooper
Utgivningsår:2015

Om Black Mass:

John Connolly och James "Whitey" Bulger växte upp tillsammans på södra Bostons gator. Decennier senare, på det sena 1970-talet, skulle de mötas igen. Vid det laget var Connolly en framstående figur på FBI:s Boston-kontor och Whitey hade blivit gudfadern av den irländska maffian. De ingick ett samarbete under bordet som flyttade om stolarna i Bostons undre värld.

Titel: The Departed
Regissör: Ridley Scott
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare
American Gangster

Johnny Depp, Joel Edgerton, Benedict Cumberbatch, Dakota Johnson, Kevin Bacon, Peter Sarsgaard, Jesse Plemons, Rory Cochrane, David Harbour, Adam Scott, Corey Stoll, Julianne Nicholson, W Earl Brown, Bill Camp, Juno Temple, Brad Carter, Erica McDermott

Mark Mallouk, Jez Butterworth

Drama, Kriminalare, Biografi

Diskussioner om Black Mass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Mass (71 st)
Ghostface (Anmäl)   00:24 14/2
Enkel underhållning utan att sticka ut. Välspelat men lite oinspirerad produktion.
Rele (Anmäl)   12/12 2018
En film med övervåld. Depp är bra skådespelare men Cooper har regisserat mitt betyg till en svag trea.
MetalJukebox (Anmäl)   14/10 2018
Håller intresset uppe, men går inte in i några detaljer gällande karaktärer eller situationer. Känns som den bara sveper förbi i grova drag och plötsligt tar den slut. Hade behövt någon form av nerv eller stämning som engagerade, något att grotta ner sig i. Depp funkar bra i sin roll men filmen är slätstruken i sitt berättande.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
sawa (Anmäl)   24/3 2017
Tråkig, fattar inte att jag orkade en hel timme.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Mass
Se filmen