Black Mirror - Fifteen Million Merits

Originaltitel: Black Mirror - Fifteen Million Merits
Regissör:Euros Lyn
Utgivningsår:2011

Om Black Mirror - Fifteen Million Merits:

En framtidsvision där invånarna måste trampa på trampcyklar för att generera energi. De tjänar meriter med vilka de kan köpa mat från automater. Dessa meriter kan även tjänas genom att se på reklam, men man blir av med dem om man väljer att skippa reklamen. Det största tv-programmet är Hot Shot, i vilket huvudpersonen Bing vill hjälpa sin arbetskamrat Abi att komma med.

Titel: Black Mirror - The National Anthem
Originaltitel: Requiem for a Dream
Regissör: Darren Aronofsky
År: 2000
Requiem for a Dream

Daniel Kaluuya, Jessica Brown Findlay, Rupert Everett, Julia Davis, Ashley Thomas, Paul Popplewell, Isabella Laughland, David Fynn, Colin Michael Carmichael, Hannah John-Kamen, Kerrie Hayes

Charlie Brooker, Konnie Huq

Drama, Komedi, Thriller, Science Fiction

Fifteen Million Merits

Storbritannien
Diskussioner om Black Mirror - Fifteen Million Merits  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Mirror - Fifteen Million Merits (27 st)
Christofer (Anmäl)   08:35 17/6
Det var en lååång transportsträcka till den mörka upplösningen. Hade gjort sig bättre på halva speltiden. En känga till samtiden, visst, men lite väl övertydligt för min smak.
Gordyal (Anmäl)   22:13 4/2
Nu har jag sett min första Black Mirror-"film". Med tanke på hur jävla dålig den var borde den även vara min sista. Men jag får väl ge spektaklet åtminstone en chans till innan jag sågar hela fenomenet längs med fotknölarna. Vad som var fel? Under en timme berättas en historia som hade kunnat brännas av på en kvart utan stress. Alla karaktärer är löjligt utmejslade och överdrivna, själva intrigen är lika sliten som substanslös, överraskningarna lyser förblindande min sin frånvaro, skådespelet är klent, världen känns fejk (på fel sätt) och det folk kallar "symbolik" är övertydliga insparkade dörrar som trycks ner i halsen på tittaren. Jag har för mig att det finns en term för denna typ av film, men jag kommer inte på det. Jo, vänta lite... Jag kom på det! Det kallas SKIT. (3/15)
gjoob (Anmäl)   10/2 2018
Möjligtvis lite mätt symbolik ibland (cyklarna, talangshowen), men ändå en intressant samhällsskildring. Dock såg jag den inte som en framtidsvision utan snarare en allegori om dagens värld.
TheHorrorfan (Anmäl)   2/2 2018
Ytterligare ett avsnitt som är helt okej. Lite seg emellanåt, men bra budskap.
BarryHero (Anmäl)   7/1 2017
Valdigt mork och deppig. Kul hur den slutar, men tar lang tid innan man kommer in i avsnittet. Valdigt forvirrande till en borjan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Mirror - Fifteen Million Merits