Black Mirror - Bandersnatch

Originaltitel: Black Mirror - Bandersnatch
Regissör:David Slade
Utgivningsår:2018

Om Black Mirror - Bandersnatch:

Året är 1984 och en ung programmerare börjar ifrågasätta sin verklighet när han skapar ett datorspel inspirerat av en mångfacetterad fantasyroman.

Fionn Whitehead, Craig Parkinson, Alice Lowe, Asim Chaudhry, Will Poulter, Tallulah Haddon, Catriona Knox, Paul Bradley, Jonathan Aris, AJ Houghton, Fleur Keith, Laura Evelyn, Alan Asaad, Suzanne Burden, Jeff Minter

Charlie Brooker

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

USA, Storbritannien
Diskussioner om Black Mirror - Bandersnatch  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Mirror - Bandersnatch (15 st)
BarryHero (Anmäl)   21:08 4/7
Konceptet och grundiden tillsammans med storyn var bra, och forsta 30-45 minuterna var valdigt intressanta. Sen borjade det kanns som om man egentligen inte bestamde. Gang pa gang blev ens val underkanda.
Starkbröl (Anmäl)   00:34 30/6
Nja. Roligt koncept i teorin men håller inte riktigt.
Supernaut (Anmäl)   14:15 10/6
Tappert försök men når inte hela vägen. För den som är van vid något annat slags interaktivt medium (tv-spel, rollspel, lajv, choose your own adventure-böcker, mm) så är den interaktiva mekanismen otroligt simpel och gammal. Lite för lite nytt för att kännas nytt och helt okej story, men inte fantastisk.
Christofer (Anmäl)   21:09 22/1
Härligt skruvat och en överlag sett väl genomförd idé. Även jag kände dock ett par gånger att jag ’tvingades’ göra om vissa val för att händelseförloppet skulle bli det man hade tänkt från början. Till slut knöt man ihop det rätt snyggt ändå på slutet så sammantaget gillade jag det. Om man bara hade lyckats behålla wow-känslan från första halvan av filmen hela vägen så hade femman varit ett faktum.
dafreakish (Anmäl)   17:41 12/1
Intressant upplägg och välgjort genomförande. Men det känns mer som en fluga än något som kommer att få total genomslagskraft. En hybrid mellan spel och film som inte tilltalar alla med som onekligen är fascinerande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Mirror - Bandersnatch