Black Panther

Originaltitel: Black Panther
Regissör:Ryan Coogler
Utgivningsår:2018

Om Black Panther:

Efter händelserna i Captain America: Civil War återvänder T’Challa till sitt hemland, det isolerade, högteknologiska afrikanska landet Wakanda, för att bli dess kung. Men när en gammal fiende dyker upp måste T’Challa, både som kung och Black Panther visa sin styrka. Han dras in i en konflikt som hotar inte bara Wakandas öde, utan hela världen.

Chadwick Boseman, Michael B Jordan, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Letitia Wright, Daniel Kaluuya, Martin Freeman, Andy Serkis, Forest Whitaker, Angela Bassett, Winston Duke, Sterling K Brown, Florence Kasumba, John Kani, David S Lee, Nabiyah Be

Ryan Coogler, Joe Robert Cole

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Black Panther  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Panther (76 st)
lumberdajack (Anmäl)   19:17 5/1
Den bästa marvelfilmen jag har sett. Känns modern och har fantastiska miljöer.
Eldritch (Anmäl)   25/11 2018
Suck, går på det varje gång. "men den här marveln är faktiskt bra". Nej, det är den inte. Väntar fortfarande
Greystalker (Anmäl)   23/11 2018
Stark trea, grymma talking drums!
RichardEk (Anmäl)   5/10 2018
En Marvelfilm som omgav med en hel del hype, att den skulle vara något extra, i samband med premiären. Nu håller den ganska medelmåttig Marvelnivå. Det är som vanligt gott om action och lagom mycket karaktärsutveckling, men väl inom bekvämlighetszonen. Att filmen skulle innehålla anmärkningsvärt starka kvinnliga karaktärer håller jag inte med om, inga stora steg framåt i jämställdhet här inte. Vi får också den sedvanliga dosen amerikansk sentimentalitet centrerad kring fader-son - temat. På det stora känns filmen mest som en transportsträcka till 'Avengers - Infinity War', och med närmare eftertanke är det ju precis det den är.
Benisakura (Anmäl)   2/10 2018
Ge mig en superhjältefilm med handling och mörker tack, de flesta som görs nu är alldeles för bubbliga för min smak.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Panther