Betyg idag: 1 039 Besökare idag: 4 340

Originaltitel: Black Panther
Regissör:Ryan Coogler
Utgivningsår:2018

Om Black Panther:

Efter händelserna i Captain America: Civil War återvänder T’Challa till sitt hemland, det isolerade, högteknologiska afrikanska landet Wakanda, för att bli dess kung. Men när en gammal fiende dyker upp måste T’Challa, både som kung och Black Panther visa sin styrka. Han dras in i en konflikt som hotar inte bara Wakandas öde, utan hela världen.

Chadwick Boseman, Michael B Jordan, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Martin Freeman, Daniel Kaluuya, Letitia Wright, Winston Duke, Sterling K Brown, Angela Bassett, Forest Whitaker, Andy Serkis, Florence Kasumba, John Kani, David S Lee, Nabiyah Be

Ryan Coogler, Joe Robert Cole

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Superhjältar
Diskussioner om Black Panther  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Panther (59 st)
Robkiller (Anmäl)   21:43 31/5
Riktigt uselt. Kass handling och värdelösa skådespelare. Helt meningslöst.
widez (Anmäl)   18:52 28/5
Det är en snygg film men story är ingen höjdare. Jag rankar den bland de sämre Marvelfilmerna i slutändan.
amotherscrime (Anmäl)   12:54 22/5
Helt klart en av de bättre Marvel-rullarna men det säger inte mycket. Fortfarande löjlig på många sätt.
Vertov (Anmäl)   17:38 21/5
Hade stora förhoppningar, men blev lika besviken som de senaste Marvelfilmerna. Svag tvåa.
V70 (Anmäl)   13:20 21/5
Blaxploitation\+Lejonkungen\+Saganomr ingenstridscener\+Afrikatouch. CGI dominerar och allt annat saknas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Panther