Black Panther

Originaltitel: Black Panther
Regissör:Ryan Coogler
Utgivningsår:2018

Om Black Panther:

Efter händelserna i Captain America: Civil War återvänder T’Challa till sitt hemland, det isolerade, högteknologiska afrikanska landet Wakanda, för att bli dess kung. Men när en gammal fiende dyker upp måste T’Challa, både som kung och Black Panther visa sin styrka. Han dras in i en konflikt som hotar inte bara Wakandas öde, utan hela världen.

Chadwick Boseman, Michael B Jordan, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Martin Freeman, Daniel Kaluuya, Letitia Wright, Winston Duke, Sterling K Brown, Angela Bassett, Forest Whitaker, Andy Serkis, Florence Kasumba, John Kani, David S Lee, Nabiyah Be

Ryan Coogler, Joe Robert Cole

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Black Panther  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Panther (67 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:47 7/8
Du kommer få en fantastisk filmupplevelse om du inte ställer så många logiska frågor kring vibranium och wakanda, med otroligt bra karaktärer (Michael B. Jordan inte minst) och story. Ska man leta efter något minus så kan jag tycka att man kunde dragit ned på några actionscener och lagt in lite mer manus istället. Men oj vad bra, en av de allra bästa marvelfilmerna so far, stabil 4a.
Hans Moleman (Anmäl)   12:15 3/8
Inte bästa förutsättningar när man ser den på ett plan, men hade oavsett om jag sett den på bio fått en tvåa.
consumedmind (Anmäl)   14:38 1/8
hade kanske för höga förhoppningar men det här va ju riktigt dåligt, och lite rasistisk?
Johjt (Anmäl)   21:08 15/7
Tyvärr den svagaste och sämsta "MCU" filmen hittills. Sorry Marvel, men nä. Den är ju inte dålig ska jag tillägga, men skådespelare och handling kunde varit bättre.
KJ (Anmäl)   23:00 9/7
En av de bättre Marvelfilmerna. Inte perfekt, men lyckas på så många punkter att det inte gör så mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Panther