Black Panther

Originaltitel: Black Panther
Regissör:Ryan Coogler
Utgivningsår:2018

Om Black Panther:

Efter händelserna i Captain America: Civil War återvänder T’Challa till sitt hemland, det isolerade, högteknologiska afrikanska landet Wakanda, för att bli dess kung. Men när en gammal fiende dyker upp måste T’Challa, både som kung och Black Panther visa sin styrka. Han dras in i en konflikt som hotar inte bara Wakandas öde, utan hela världen.

Titel: Avengers: Infinity War
Originaltitel: Avengers: Infinity War
Regissör: Anthony Russo, Joe Russo
År: 2018
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Avengers: Infinity War

Chadwick Boseman, Michael B Jordan, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Letitia Wright, Daniel Kaluuya, Martin Freeman, Andy Serkis, Forest Whitaker, Angela Bassett, Winston Duke, Sterling K Brown, Florence Kasumba, John Kani, David S Lee, Nabiyah Be

Ryan Coogler, Joe Robert Cole

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Superhjältar
Diskussioner om Black Panther  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Panther (90 st)
Hanness (Anmäl)   14:42 19/7
Bra film, men trodde faktiskt att den skulle bjuda på mer.
Afflicter (Anmäl)   20:54 14/7
Jag försår inte varför den här filmen har blivit så kritierrosad. Precis som jag befarade är den mest tråkig och tillför inget nytt till superhjältegenren. Visst, skurken har intressant motivation och så har vi det där uppenbara temat som gäller öppenhet mellan nationer, men presentationen är bara så förbannat uttjatad.
DIProgan (Anmäl)   10:51 13/7
Påkostad som sjutton så den ser ju mycket bra ut och har en gedigen rollista men utförandet är urtråkigt. Den för sig ständigt som en barnfilm med ytliga karaktärer och glädjeskutt/tjut för allt möjligt. En dröm för barn i låg och mellanstadiet men för oss andra, zzz.
hsimpson (Anmäl)   22:28 6/7
Över förväntan! Bra rollbesättning och en helt okej (om än klyschig) berättelse. Stark trea.
mattiase (Anmäl)   09:00 18/5
Omåttligt dålig! Det här är ju en barnfilm
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Panther