Black Panther

Originaltitel: Black Panther
Regissör:Ryan Coogler
Utgivningsår:2018

Om Black Panther:

Efter händelserna i Captain America: Civil War återvänder T’Challa till sitt hemland, det isolerade, högteknologiska afrikanska landet Wakanda, för att bli dess kung. Men när en gammal fiende dyker upp måste T’Challa, både som kung och Black Panther visa sin styrka. Han dras in i en konflikt som hotar inte bara Wakandas öde, utan hela världen.

Titel: Avengers: Infinity War
Originaltitel: Avengers: Infinity War
Regissör: Anthony Russo, Joe Russo
År: 2018
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Avengers: Infinity War

Chadwick Boseman, Michael B Jordan, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Letitia Wright, Daniel Kaluuya, Martin Freeman, Andy Serkis, Forest Whitaker, Angela Bassett, Winston Duke, Sterling K Brown, Florence Kasumba, John Kani, David S Lee, Nabiyah Be

Ryan Coogler, Joe Robert Cole

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Black Panther  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Panther (85 st)
Körsbär (Anmäl)   23:23 22/4
Snark, trovärdighet måste väl en film ha? Hjälp vad dålig.
ulpe01 (Anmäl)   11:31 25/3
Lite överhajpad som film kanske, men förstår fullt ut varför den blev det kulturella fenomen den faktiskt blev. Egentligen bara en karaktär som inte funkar (alls, W'Kabi, wtf...), övriga är riktigt bra. Snyggt och spektakulärt.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23:59 23/3
Trist och fantasilöst... och det i en sådan fantastisk setting som filmen hade ?! Nä, det här har hypats så fenomenalt larvigt.
Rai (Anmäl)   06:52 8/3
Jag saknar ord om hur dålig den här jävla filmen var.
Solidus (Anmäl)   15:29 1/3
Hyllningarna har varit många och filmen har t o m fått äran att bli Oscarnominerad i kategorin "bästa film". Jag är är trött och mätt på Marvel och vill att deras onödigt långa superhjälteepos ska ta slut. Men det sagt så fann jag filmen vara sevärd. Jag gillar Wakanda och jag gillar den politiska och vuxna undertonen. Humorn är, tack och lov, nedtonad och filmens skurk är en av de mer lyckade antagonisterna i MCU. Det är annorlunda och en frisk fläkt i detta trötta filmuniversum. Jag anser dock att BLACK PANTHER inte förtjänar sin Oscarsnomineringen och även om det är kul att en svensk fick priset för bästa musik, då fann jag musiken i filmen vara standard.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Panther