Black Scorpion

Originaltitel: Black Scorpion
Regissör:Jonathan Winfrey
Utgivningsår:1995

Om Black Scorpion:

Darcys pappa blir mördad men då hon börjar gräva efter bevismaterial blir hon suspenderad från polisen. Då skapar hon Black Scorpion som hjälper de svaga och upprätthåller rättvisan i samhället.

Titel: Black Scorpion: Ground Zero
Regissör: Noboru Iguchi
År: 2013
Genre: Komedi, Action
Nuigulumar Z

Joan Severance, Garret Morris, Bruce Abbott, Kimberley Roberts, Terri J Vaughn, Paula Trickey, Janelle Paradee, Ashley Peldon, Anita Hart, Rosine 'Ace' Hatem

Craig J Nevius

Action, Kriminalare, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Black Scorpion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Scorpion (46 st)
Asmorod (Anmäl)   5/9 2016
Så ostig, så underbar!
Gordyal (Anmäl)   11/7 2015
Väldigt dumt, väldigt ostigt. Fula effekter, pinsam fighting-koreografi, fåniga karaktärer, knökfullt med scriptamissar och även för sin genre hutlöst osannolik. Men tempot är bra, Severance ömsom het och ömsom stelt osexig och underhållningen mer än godkänd. (6+/15)
karlmats (Anmäl)   1/3 2012
"It reorganizes atoms at a molecular level". Lol, där har vi ett citat som egentligen säger allt. Vill man veta mer räcker det nog med att säga att det är en het kvinnlig Batman i läderoutfit som går upp emot en skurk i plåtgubbekostym med whiskyröst och lysande röda ögon. Väldigt opretentiöst och stundtals ganska underhållande. Tyvärr är det inte tillräckligt bra eller ofta för att nå upp till en 3a. Men nog får man säga att det är en underskattad rulle ändå med tanke på den allmänna inställningen. Gillar man superhjältar, dumma 90-talsactions eller heta tjejer kan man nog få ut nånting av det här ändå. Logiska luckor finns det också gott om vilket bara bidrar till b-faktorn. En ganska stark 2a ändå.
craptastic (Anmäl)   10/8 2011
Jag gillade inte filmen alls. Det är inget bra tecken när man stör sig på de scener där man borde skratta. Konceptet med en Roger Corman producerad Batman ripoff låter ju härligt men ack nej. Denna gång lyckades det inte!
kvack (Anmäl)   19/12 2009
Kom igen nu, den är ju skitrolig! Och lite "hot" emellanåt ;)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Scorpion