Black Snake Moan

Regissör:Craig Brewer
Utgivningsår:2006
Antal betyg:2077 betyg

Om Black Snake Moan:

Det fanns en tid då Lazarus fick den lokala syltan att lyfta med sin sugande blues. Nu är han bitter och pank, efter att hans hustru lämnat honom och drömmer om lindring för sin trasiga själ. En dag dyker Rae upp i hans liv. Halvnaken och slagen medvetslös har Rae lämnats att dö i ett dike när Lazarus hittar henne. Efter att ha blivit illa behandlad som barn och övergiven av sin mamma, har Rae blivit utnyttjad av de flesta män hon mött. Den religiöse Lazarus bestämmer sig för att rädda henne från hennes "syndfulla leverne".
Se filmen på Netflix

Regissör: Sean Ellis
År: 2004
Genre: Drama, Komedi
Cashback

Samuel L Jackson, Christina Ricci, John Cothran Jr, Justin Timberlake, S Epatha Merkerson, David Banner, Michael Raymond-James, Adriane Lenox, Kim Richards, Clare Grant

Craig Brewer

Drama, Romantik

Recension Black Snake Moan

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
Stirrar man på affischen till Black Snake Moan kan man lätt få för sig att filmen är en slags hyllning till sleaze-genren från 70-talet. Lite som Grindhouse är en hyllning till grindhouse-kulturen från samma årtionde. Givetvis är det rätt missvisande att tro att en affisch säger allt om en film, i bästa fall kanske den säger någonting, men i värsta fall säger den absolut ingenting. Med tanke på att...

Recension av Black Snake Moan - Läs hela!

Diskussioner om Black Snake Moan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Black Snake Moan (177 st)
HerrNenne (Anmäl)   01:22 23/8
Börjar rått men jag hade trott det skulle fortsatt så också, men det blev ganska varmt.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Med blues-känsla presenteras här svårmod och själsliga plågor. Craig Brewers övertydliga och tillspetsade sätt att bild-berätta historien gör att smilet ligger närmare till än tårar. Men hela tiden utan att filmens nedstämda och melankoliska blues nerv går förlorad. Tror att det här är en ganska så missförstådd film. Men även det är väl blues.
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/11 2016
Spännande, gripande och faktiskt även ganska rolig film med mycket bra musik och väldigt bra skådespelare. Stark 4:a.
Makta (Anmäl)   6/4 2016
Känns som att det finns lite hål i manuset och filmen är inte någon top10 rulle. Vet inte riktigt vad för betyg jag vill sätta för en gångs skull.
Brouhaha (Anmäl)   26/8 2015
Det stod att filmen skulle handla om "tro, förlust och kärlek" men vad den egentligen handlar om är Christina Ricci utan byxor. Vilket ju visserligen är en ganska intressant story.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Black Snake Moan
Se filmen