Blackballed: The Bobby Dukes Story

Originaltitel: Blackballed: The Bobby Dukes Story
Regissör:Brant Sersen
Utgivningsår:2004

Om Blackballed: The Bobby Dukes Story:

Bobby Dukes är paintballegenden som varit svartlistad från sporten en längre tid. Bobby gjorde det ingen paintballer någonsin får göra, han torkade bort färg. En mockumentary i samma stil som genreklassikerna This is spinal tap och American movie - fast i paintballmiljö.

Titel: Air Guitar Nation
Originaltitel: Air Guitar Nation
Regissör: Alexandra Lipsitz
År: 2006
Air Guitar Nation

Rob Corddry, Paul Scheer, Dannah Feinglass, Rob Riggle, Curtis Gwinn, Seth Morris, Rob Huebel, Jamie Denbo, DJ Hazard, Jack McBrayer, Owen Burke, Brendan Burke, Neil Driscoll Jr, Billy Merritt, Ed Helms

Brant Sersen, Brian Steinberg

Komedi

Blackballed

Med i listor: Mokumentärer, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004
Diskussioner om Blackballed: The Bobby Dukes Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blackballed: The Bobby Dukes Story (14 st)
karlmats (Anmäl)   30/3 2013
Usla produktionsvärden och dialog som till största är improviserad (på riktigt) för ju onekligen tankarna till demonregissören Uwe Boll men så är inte fallet. Mockumentärer och nördiga subkulturer är en bra kombination och trots ojämnheten som improvisationen oundvikligen skapar så är både medel- och högstanivån på skämten väldigt hög. Rob Corddry har visat förr att han har komisk timing och gör det bra i huvudrollen, dock är det Rob Riggle som sticker ut och tar det här till nästa nivå. Charmigt och fyllt med bra one-liners, t.o.m. paintballscenerna lyckas skapa viss spänning och trots en hel del brister tar den sig upp till en 3a på ren och skär humor, något som de flesta högbudgetproduktioner inte har en aning om vad det är för nåt.
Semiramis (Anmäl)   17/2 2010
Kul!
ninja (Anmäl)   10/11 2009
Rolig cast!
mikj (Anmäl)   27/1 2009
Känns som alla spelade samma karaktär, känns fejk.
Goham (Anmäl)   20/10 2008
Hehe, riktigt härlig. Nästan synd att det inte är på riktigt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blackballed: The Bobby Dukes Story