Blackbird

Originaltitel: Blackbird
Regissör:Adam Rapp
Utgivningsår:2007

Om Blackbird:

Berättar historien om den olycksaliga uppvaktningen mellan två melankoliska heroinmissbrukare - Krigsveteranen Baylis och före detta strippan Froggy.

Gillian Jacobs, Paul Sparks, Michael Shannon, Christopher Denham, Annie Parisse, Anthony Rapp, Gary Wilmes, Emily Cass McDonnell, Guy Van Swearingen, Danny Hoch, Guy Boyd

Adam Rapp

Drama

Diskussioner om Blackbird  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blackbird (1 st)
KyLLo (Anmäl)   23/7 2015
Jag tror att det främst är skådespelarna och den charmiga tonen jag faller för. Men det är också en dyster film, ingen jag skulle rekommendera om man vill underhålla sig en ensam julnatt. Det är välspelat, vilket förstärker känslor. Däremot har jag svårt att känna sympati för rollfigurerna och relationen. Den här heroinmissbrukaren är så fruktansvärt nedgången att man blir förvånad att han ens kan tänka och stå på benen. Handlingen går i stå, vilket sänker intrycket. En svag trea.