BlacKkKlansman

Originaltitel: BlacKkKlansman
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:2018

Om BlacKkKlansman:

Den afroamerikanska Colorado-polisen Ron Stallworth lyckas infiltrera Ku Klux Klan och bli ledare för den lokala falangen.

John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace, Corey Hawkins, Jasper Pääkkönen, Ryan Eggold, Frederick Weller, Paul Walter Hauser, Ashlie Atkinson, Harry Belafonte, Michael Buscemi, Robert John Burke, Ken Garito, Nicholas Turturro

Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel, Kevin Willmott

Drama, Komedi, Kriminalare, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om BlacKkKlansman  (0 diskussioner)
Kommentarer om BlacKkKlansman (23 st)
Bomkia (Anmäl)   11:36 9/11
I dig it! 4a.
setterwall (Anmäl)   17:46 5/11
Som så ofts i Spikee Lee joints så finns det ögonblick och passager som är ren filmmagi och som får en att vilja lägga femman, så även i den här filmen. För mig kom den passagen under Rons inträde och studentföreningens möte. Starka minuter där. Men några magiska minuter kan inte bädda för ett helhetsbetyg. Stabil historis och film som är viktig men som ttvärr inte går hela vägen.
#54 (Anmäl)   22:22 4/11
Bra film, men jag tror att jag hade föredragit om den tagit sig färre friheter med förlagan.
Vertov (Anmäl)   21:47 1/11
Väldigt bra och snyggt berättad film. Det är synd att Spike Lee inte lät bli att göra karikatyrer av de vita klanmedlemmarna. Filmen hade blivit ännu starkare (och obehagligare) om de porträtterats som "vanliga" vita.
foppa99 (Anmäl)   21:40 28/10
oj va bra alla passar i sina roller
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till BlacKkKlansman
Se filmen