BlacKkKlansman

Originaltitel: BlacKkKlansman
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:2018

Om BlacKkKlansman:

Den afroamerikanska Colorado-polisen Ron Stallworth lyckas infiltrera Ku Klux Klan och bli ledare för den lokala falangen.

John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace, Corey Hawkins, Jasper Pääkkönen, Ryan Eggold, Frederick Weller, Paul Walter Hauser, Ashlie Atkinson, Harry Belafonte, Michael Buscemi, Robert John Burke, Ken Garito, Nicholas Turturro

Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel, Kevin Willmott

Drama, Komedi, Kriminalare, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om BlacKkKlansman  (0 diskussioner)
Kommentarer om BlacKkKlansman (34 st)
TURGUT (Anmäl)   20:41 11/2
Ganska intressant och underhållande, stark 3:a.
Jopparn (Anmäl)   22:57 8/2
En del scener är lite töntiga men filmen levererar överlag väldigt bra. Det är en film som berör.
erosagape (Anmäl)   21:19 26/1
För en gång skull en film med verklighetsbakgrund som fängslade mig. Absurd historia. Inklusive "Organisationen". Usch! Missa inte sista scenerna - snacka om verklighetstrogna...!
Björkman (Anmäl)   10:38 26/1
Ganska underhållande, men ingen storfilm. Sista halvtimmen bättre än övriga filmen. Innan dess lite ojämn, både i underhållningsvärde och tempo. Jag är inte insatt i den verkliga historien så att säga och jämför därför inget med den. Minus för att en del saker blir något överdrivna samt att vissa scener inte känns helt motiverade att ta med (scenen där Harry Belafonte berättar en historia är intressant, men jag tycker inte den är nödvändig för handlingen alls utan mer inpressad bara för att). Bra skådespelarinsatser av samtliga!
ASSFACE (Anmäl)   23:16 18/1
Underhållande och helt klart sevärd film. Minus för den korkade och (såklart) tjocka KKK-kvinnan. Klippen i slutet med de verkliga nutida händelser tillförde ett sorgligt allvar och gjorde att filmens budskap stärktes och allt knöts ihop.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till BlacKkKlansman