BlacKkKlansman

Originaltitel: BlacKkKlansman
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:2018

Om BlacKkKlansman:

Den afroamerikanska Colorado-polisen Ron Stallworth lyckas infiltrera Ku Klux Klan och bli ledare för den lokala falangen.

John David Washington, Adam Driver, Topher Grace, Laura Harrier, Ryan Eggold, Jasper Pääkkönen, Paul Walter Hauser, Michael Buscemi, Ken Garito, Robert John Burke, Ashlie Atkinson, Nicholas Turturro, Corey Hawkins, Isiah Whitlock Jr, Harry Belafonte

Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel, Kevin Willmott

Drama, Komedi, Kriminalare

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om BlacKkKlansman  (0 diskussioner)
Kommentarer om BlacKkKlansman (10 st)
mazquara (Anmäl)   19:21 17/9
Så mycket ilska
PeterTheW (Anmäl)   13:45 16/9
Så jävla klockren och stark!
Kajanus (Anmäl)   23:46 15/9
Freedom is never voluntarily given by the oppressor; it must be demanded by the oppressed.
Tim Buckley (Anmäl)   08:40 15/9
(rek 4a) Seg film som borde klippts ned minst en halvtimma. Sen klarar den inte riktigt balansen mellan att å ena sidan få till någon typ av \'shaft-vibbar\' samtidigt som den i nästa sekund vill beröra. Stark slutscen när den kopplas till vår omgivande nutid. Men i relation till recensioner som påstår att det är årtiondets film så är det ett gravt overstatement. Månadens film? Kanske. Veckans film? Definitivt! Men allt som allt är det här ialf en välgjord, helt ok film med bra skådespelare som är ganska trivsam och smått rolig att titta på trots att den är för lång och inte klarar genre-balansen. Sevärd 3a.
KimEkberg (Anmäl)   13:09 14/9
mindre Kopps och mer allvar än jag kanske väntat mig, men samtidigt också för ofta en helt vanlig snutrulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till BlacKkKlansman