Blackwoods

Originaltitel: Blackwoods
Regissör:Uwe Boll
Utgivningsår:2002

Om Blackwoods:

Matt plågas av minnet av att ha orsakat en ung flickas död genom onyktert körande. Nu, många år senare, ska Matt tillbringa en helg med sin flickvän ute i en skog och märkliga saker börjar hända.
Se filmen på Headweb

Patrick Muldoon, Keegan Connor Tracy, Will Sanderson, Michael Paré, Clint Howard, Anthony Harrison, Matthew Walker (I), Janet Wright, Sean Campbell, Ben Derrick, Michael Eklund, Samantha Ferris, Patricia Dahlquist

Uwe Boll, Robert Dean Klein

Drama, Thriller

Kanada, Tyskland
Diskussioner om Blackwoods  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blackwoods (18 st)
jonbo (Anmäl)   4/1 2017
Muldoon är ju som alltid värdelös. Boll har varit sämre.
Waldo Trumbull (Anmäl)   16/1 2014
Småintressant story som fullständigt massakreras av Bolls usla regi, skådespelarnas brist på talang, de ständiga tillbakablickarna, de milsvida logikluckorna och den pinsamt uppenbara tvisten på slutet. Trots detta är det långt ifrån det sämsta Boll har producerat, fast bra är det inte.
KyLLo (Anmäl)   22/6 2010
SUUxxx: Ett tydligt tecken på att det är en film som berör, eller ska man säga upprör?! Tycker f.ö. omslagsbilden på Headweb är mycket snyggare.
Gordyal (Anmäl)   1/8 2009
Uwe är ett unikum vars drift att skapa vinstgivande filmer är så enorm att hans konstnärliga inkompetens blir i det närmaste oväsentlig. För hur kass regissör och hur avskydd han än må vara, så fortsätter han enträget att leverera den ena internationellt gångbara b-filmen efter den andra. Blackwoods skiljer sig en del från övriga Boll-filmer jag har sett. Hantverket är givetvis lika taffligt som vanligt, men denna film är med Uwe-mått mätt riktigt smart. Nu bjuds det givetvis inte på några nya "smartheter", utan bara gammal skåpmat. Men med hans övriga produktioner som referens så känns Blackwoods ruskigt klurig – fast det säger kanske inte så mycket. Ganska kass men aldrig tråkig film. Heja Uwe! (6+/15)
karlmats (Anmäl)   16/4 2009
En väldigt positiv överraskning med tanke på de låga förväntningarna jag hade på den här Uwe-rullen. Det finns många saker jag gillar med den här, en bra krypande stämning byggs upp som man antagligen måste tacka Uwe för, dialogen är Uwefierad till max och stundtals väldigt rolig i sin uselhet, storyn funkar och vävs upp på ett ganska effektfullt vis med en helt okej upplösning samt en ganska porrig white trash-tjej som inte går av för hackor. På minussidan har vi en jävligt ryckig regi med random återblickar man inte fattar nånting av, överlag uselt skådespeleri som vanligt när det gäller Uwes rullar och logiska luckor som iofs stundtals är rätt charmiga, man har en tendens att förlåta Uwe för sånt likt ett barn som inte förstår bättre. Hade satt en stark 2a men nu när jag skriver det här blir jag redan sentimental och går tvärtemot mina principer om betygssnålhet och höjer upp den till en 3a, bra jobbat Uwe!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blackwoods