Blade II

Originaltitel: Blade II
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2002

Om Blade II:

Inom vampyrsläktet har en ovanlig mutation uppstått vilket har skapat en ny vampyrart med en blodtörst som inte går att tillfredsställa Dessa fasansfulla varelser överfaller lika gärna vampyrer som människor för att stilla sin törst. De är nu ett stort hot mot de olika vampyrsamhällen som existerar och kommer snart att vara ett hot mot hela mänskligheten. För att möta detta hot tvingas nu vampyrerna aliera sig med deras tidigare värsta fiende, Blade - Vampyrjägaren...

Titel: Blade
Regissör: Jeannot Szwarc
År: 1984
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Supergirl

Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Donnie Yen, Karel Roden, Tony Curran, Marit Velle Kile, Danny John-Jules, Santiago Segura

David S Goyer

Action, Thriller, Skräck

Blade 2

USA, Tyskland
Med i listor: Skräck Top 50, Superhjältar, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Blade II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade II (421 st)
AlbinWesley (Anmäl)   12/2 2016
Tyckte även denna stod emot tidens tand rätt så väl, hygglig action i den stil som jag ändå uppskattar. Men den känns lite mer ansträngd, forcerad än första. Den har en del riktigt äckliga bitar som sitter fint men i övrigt lite mindre kitschcharm.
Lotso (Anmäl)   5/10 2015
I sin helhet är Blade II i en del områden faktiskt bättre än föregångaren. Jag gillade stämningen och atmosfären bättre. Likaså att handlingen och de onda vampyrerna som liknande Nosferatu, eller ja Graf Orlok. Wesley Snipes är lika grym som sist i titelrollen och får rival med Ron Perlman, men Wesley Snipes stjäl showen. Dataeffekterna är det största nackdelen med filmen. Men är lika underhållande som föregångaren. Om jag var tvungen att välja skulle jag nog ändå säga detta är ett av fallen där uppföljaren är bättre än föregångaren, men bara med några krypsteg.
DrJW (Anmäl)   19/3 2015
Den första är en svag 3:a, medans den här är en stark 3:a och den bästa i hela triologin. Den tredje filmen sög....
Krille80 (Anmäl)   7/11 2014
Den bästa filmen i Blade-triologin, också den med mest skräck/thriller-inslag blandat med den stenhårda action Blade erbjuder. Wesley Snipes är klockren i denna roll, fåordig och stentuff. Välgjorda effekter, och "the Reapers" är emellanåt riktigt otäcka. Bra film om du står ut med en del otrevliga scener, dock ingen höjdare på barnkalaset.
LacombeLucien (Anmäl)   1/6 2014
Crap.