Blade of the Immortal

Originaltitel: Mugen no jûnin
Regissör:Takashi Miike
Utgivningsår:2017

Om Blade of the Immortal:

Samurajen Manji har förbannats med odödlighet, och det enda sättet att bryta förbannelsen är att fortsätta strida mot ondskan. Han träffar den unga kvinnan Rin, och tillsammans beger de sig på ett våldsamt men fantasifyllt uppdrag.

Takuya Kimura, Hana Sugisaki, Sôta Fukushi, Hayato Ichihara, Erika Toda, Chiaki Kuriyama, Shin'nosuke Mitsushima, Ken Kaneko, Ebizô Ichikawa, Kazuki Kitamura, Seizô Fukumoto, Masayuki Deai, Takashi Kitadai, Satoshi Niizuma, Takuma Hiraoka, Renji Ishibashi

Tetsuya Oishi

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Japan, Storbritannien
Diskussioner om Blade of the Immortal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade of the Immortal (8 st)
PeterTheW (Anmäl)   23:28 3/9
Boring.
setterwall (Anmäl)   10:51 11/3
För lång. Lite för skrikig. Men ändå nice.
Murvel48 (Anmäl)   17:16 12/1
Alldeles för lång. Jag hann verkligen tröttna på allt fightande och på tjejens ständiga skrikande.
karlmats (Anmäl)   22/11 2017
På tok för lång för sitt eget bästa. Jag gillar ju samurajer och att se folk hugga på varandra är i sig trevligt, men Miike bestämde sig för att 140 minuter var en bra längd, där går våra åsikter isär. Framför allt när handlingen är ganska monoton och huvudpersonen bara tar en efter en i väntan på det oundvikliga rallarslagsmålet i slutet. Däremellan spränger han in lite visdomsord men trots allt blodbad hinner man bli lite uttråkad. Manji är ju en sköning, men från att ha varit tok-imba som dödlig verkar han ha blivit halvdassig som odödlig, motivation slår klass? Man blir bra på det man tränar på? Vilket som så ser han ju rätt cool ut med sina fräsiga ansiktsärr, men coolhet i sig gör inte en kanonrulle. Filmfestivalen 2017 avslutas med ytterligare en stark 2a.
Engravadlax (Anmäl)   13/11 2017
Takashi Miike fortsätter den seglivade traditionen att göra live-actionfilm av manga och anime i samma stil som de är ritade, vilket som väntat ser helt förfärligt ut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade of the Immortal