Betyg idag: 1 629 Besökare idag: 5 803

Originaltitel: Mugen no jûnin
Regissör:Takashi Miike
Utgivningsår:2017

Om Blade of the Immortal:

Samurajen Manji har förbannats med odödlighet, och det enda sättet att bryta förbannelsen är att fortsätta strida mot ondskan. Han träffar den unga kvinnan Rin, och tillsammans beger de sig på ett våldsamt men fantasifyllt uppdrag.

Takuya Kimura, Hana Sugisaki, Sôta Fukushi, Hayato Ichihara, Erika Toda, Chiaki Kuriyama, Shin'nosuke Mitsushima, Ken Kaneko, Ebizô Ichikawa, Kazuki Kitamura, Seizô Fukumoto, Masayuki Deai, Takashi Kitadai, Satoshi Niizuma, Takuma Hiraoka, Renji Ishibashi

Tetsuya Oishi

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Japan, Storbritannien
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Blade of the Immortal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade of the Immortal (5 st)
karlmats (Anmäl)   21:10 22/11
På tok för lång för sitt eget bästa. Jag gillar ju samurajer och att se folk hugga på varandra är i sig trevligt, men Miike bestämde sig för att 140 minuter var en bra längd, där går våra åsikter isär. Framför allt när handlingen är ganska monoton och huvudpersonen bara tar en efter en i väntan på det oundvikliga rallarslagsmålet i slutet. Däremellan spränger han in lite visdomsord men trots allt blodbad hinner man bli lite uttråkad. Manji är ju en sköning, men från att ha varit tok-imba som dödlig verkar han ha blivit halvdassig som odödlig, motivation slår klass? Man blir bra på det man tränar på? Vilket som så ser han ju rätt cool ut med sina fräsiga ansiktsärr, men coolhet i sig gör inte en kanonrulle. Filmfestivalen 2017 avslutas med ytterligare en stark 2a.
Engravadlax (Anmäl)   21:31 13/11
Takashi Miike fortsätter den seglivade traditionen att göra live-actionfilm av manga och anime i samma stil som de är ritade, vilket som väntat ser helt förfärligt ut.
stoked87 (Anmäl)   22:47 12/11
Såg den på horror night med två kort filmer och sedan en vanlig film och sen kommer den här efter var helt slut efter denna film kunde varit lite kortare.
BrutusBeefcake (Anmäl)   14:22 12/11
Den där Manji kanske är den sämsta samurajen jag sett på film någonsin, men som tur är så är han ju odödlig så då jämnar det ju ut oddsen annars hade detta blivit en mycket kort film. Tyvärr är det tvärtom, detta är allt för långdraget. Jag hillar upplägget med att han bara går runt och egentligen möter andra samurajer och slåss med dem för att sedan gå vidare till en ännu märkligare samuraj för att nå slutbossen. Det påminner lite om Lonewolf and Cub, men de förstod att de bara skulle vara 80 minuter långa. Blade of the Immortal håller på i 140 långa minuter! T.om jag som diggae konceptet börja rulla tummarna efter 90 minuters gränsen passeras. Hade det inte vart för att jag egentligen älskar konceptet, är svag för samurajer och Miike samt älskar innovtiva lemlästningar så hade denna fått ett betydligt lägre betyg. Men jag kan inte ge den mindre än en trea, den är på tok för härlig emellanåt. (7/15)
foppa99 (Anmäl)   21:24 11/11
Blev långtråkig. Men schysst o stabil underhållning