Betyg idag: 1 367 Besökare idag: 4 940

Originaltitel: Blade Runner 2049
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2017

Om Blade Runner 2049:

År 2049 upptäcker en ny Blade Runner, Los Angeles-polisen K, en sedan länge begravd hemlighet som har potential att försätta vad som är kvar av samhället i kaos. Efter sin upptäckt försöker K leta rätt på Rick Deckard, en före detta Blade Runner som varit försvunnen i trettio år.

Titel: Blade Runner
År: 2017
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Ghost in the Shell
Titel: Dharma Guns
Originaltitel: Dharma Guns (La succession Starkov)
Regissör: François-Jacques Ossang
Regissör: Vincenzo Natali
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Brainstorm

Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Carla Juri, Jared Leto, Dave Bautista, Lennie James, David Dastmalchian, Hiam Abbass, Barkhad Abdi, Tómas Lemarquis, Wood Harris, Edward James Olmos, Sallie Harmsen

Hampton Fancher, Michael Green

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Blade Runner 2

Kanada, Storbritannien, USA
Med i listor: 2010-tal Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Blade Runner 2049  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade Runner 2049 (128 st)
päronanton (Anmäl)   11:30 18/10
Jag älskar Blade Runner filmerna! Väldigt snyggt gjorda med lysande skådespelarinsatser! Mycket fin musik!
DIProgan (Anmäl)   12:02 3/9
Kall och oinspirerande
Cisco (Anmäl)   19:13 26/8
Allt är så bra och så snyggt men tyvärr lämnas jag oberörd av goslings prestation. Han blir för mkt robot. Sen är det ngt långa scener hela tiden vilket gör att det tappar effekten det skulle fått om man riktat in sig på några få.
Mysharry (Anmäl)   14:23 24/8
Nu har jag faktiskt sett hela. Jag tror att jag missade något. Eftertexterna är snygga, i början. Annars tillför filmen tyvärr ingenting. Det fanns några bra scener, och några saker som nästan väckte mitt intresse. En gång tyckte jag att musiken var cool. Egentligen förtjänar den nästan en tvåa, men, nej, nej, det gör den inte. Ettan sitter där den sitter. Nu måste jag hitta alla versioner av originalet, för att tvätta ögonen.
jingoo (Anmäl)   20:28 20/8
Helt ok. Snygg film och bra stämning, men den saknar något för att jag ska ge högre betyg. Kul med nya filmer i denna genre, men den är ändå rätt mainstream inom just denna genre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade Runner 2049
Se filmen