Blade Runner 2049

Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2017
Antal betyg:2054 betyg

Om Blade Runner 2049:

År 2049 upptäcker en ny Blade Runner, Los Angeles-polisen K, en sedan länge begravd hemlighet som har potential att försätta vad som är kvar av samhället i kaos. Efter sin upptäckt försöker K leta rätt på Rick Deckard, en före detta Blade Runner som varit försvunnen i trettio år.

Titel: Blade Runner
År: 2017
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Ghost in the Shell
Titel: Dharma Guns
Originaltitel: Dharma Guns (La succession Starkov)
Regissör: François-Jacques Ossang
Regissör: Leigh Whannell
År: 2018
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Upgrade

Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Carla Juri, Jared Leto, Dave Bautista, Lennie James, David Dastmalchian, Hiam Abbass, Barkhad Abdi, Tómas Lemarquis, Wood Harris, Edward James Olmos, Sallie Harmsen

Hampton Fancher, Michael Green

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Blade Runner 2

Kanada, Storbritannien, USA
Diskussioner om Blade Runner 2049  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade Runner 2049 (135 st)
Pari (Anmäl)   18:27 10/4
Fångar mitt intresse med bild och ljud, men storyn är ett sömnpiller...
Christofer (Anmäl)   15:53 30/3
Jag vet att jag egentligen inte borde betygsätta eftersom jag känner att produktionen är så mycket bättre än min upplevelse eftersom det här inte alls är min slags sci-fi, men då det inte fanns någonting över huvudtaget att se på Viaplay just nu så blev det den här. Har full förståelse för att de som gillar franchisen och storyn sätter höga betyg.
ilgoga (Anmäl)   22:28 22/3
Det visuella och musiken är fantastiskt. Storyn och karaktärerna är inte i samma nivå (och vissa delar är rätt pajiga), men överlag en trevlig uppföljare...
andersg (Anmäl)   09:31 4/1
Amen! Ljudet, bilden, fotot, det djupt existentiella temat i den här filmen gör oss till pessimistiska observatörer av vår egen framtid.
Gordyal (Anmäl)   5/12 2018
Vilken jävla stämning! Vilka jävla miljöer! Vilket jävla soundtrack! Smakfullt lågt tempo och en del fantastiska repliker. Storyn är väl inte så mycket att hänga i julgranen, men det gör ingenting. Wow-faktorn är hög i vilket fall. (11-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade Runner 2049