Blade Runner 2049

Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2017
Antal betyg:1997 betyg

Om Blade Runner 2049:

År 2049 upptäcker en ny Blade Runner, Los Angeles-polisen K, en sedan länge begravd hemlighet som har potential att försätta vad som är kvar av samhället i kaos. Efter sin upptäckt försöker K leta rätt på Rick Deckard, en före detta Blade Runner som varit försvunnen i trettio år.

Titel: Blade Runner
Regissör: Vincenzo Natali
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Brainstorm

Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Carla Juri, Jared Leto, Dave Bautista, Lennie James, David Dastmalchian, Hiam Abbass, Barkhad Abdi, Tómas Lemarquis, Wood Harris, Edward James Olmos, Sallie Harmsen

Hampton Fancher, Michael Green

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Blade Runner 2

Kanada, Storbritannien, USA
Med i listor: 2010-tal Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Blade Runner 2049  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade Runner 2049 (132 st)
andersg (Anmäl)   09:31 4/1
Amen! Ljudet, bilden, fotot, det djupt existentiella temat i den här filmen gör oss till pessimistiska observatörer av vår egen framtid.
Gordyal (Anmäl)   5/12 2018
Vilken jävla stämning! Vilka jävla miljöer! Vilket jävla soundtrack! Smakfullt lågt tempo och en del fantastiska repliker. Storyn är väl inte så mycket att hänga i julgranen, men det gör ingenting. Wow-faktorn är hög i vilket fall. (11-/15)
Sovande_mannen (Anmäl)   25/11 2018
Sjukt bra soundtrack. Men ärligt talat vad är det för värdelöst skit. En kille som går runt säger typ ingenting. Hittar lite saker. Skulle kunna säga mycket. Man tycker inte att det behövs det en sån skitfilm.
dafreakish (Anmäl)   21/11 2018
Denna uppföljare på en av världens mest omtalade filmer hade kunnat bli ett totalt misslyckande. De flesta filmer mår oftast inte bra av att man förlänger dess universum, då det mytiska har en tendens att drunkna. Så är inte fallet med denna makalöst vackra film. Villeneuve gör en härlig blinkning till den första filmen och bland allt ögongodis finns det också en historia med djup och riktiga känslor. Det är helt enkelt bättre än originalet. Många kritiserar Gosling för sin stela rolltolkning men jag gillar det då han med små medel fångar det som karaktären är. Ford gör en bra återkomst och inflikar mer liv i Deckard än han gjorde i originalet. Det enda negativa jag egentligen kan säga är att Leto underanvänds, via en rätt fånig figur, samt att filmen hade kunnat klippas ner lite till.
päronanton (Anmäl)   18/10 2018
Jag älskar Blade Runner filmerna! Väldigt snyggt gjorda med lysande skådespelarinsatser! Mycket fin musik!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade Runner 2049