Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 615

Originaltitel: Blade Runner 2049
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2017

Om Blade Runner 2049:

År 2049 upptäcker en ny Blade Runner, Los Angeles-polisen K, en sedan länge begravd hemlighet som har potential att försätta vad som är kvar av samhället i kaos. Efter sin upptäckt försöker K leta rätt på Rick Deckard, en före detta Blade Runner som varit försvunnen i trettio år.

Titel: Blade Runner
Regissör: Josef Rusnak
År: 1999
Genre: Thriller, Science Fiction, Mysterium
13:e våningen

Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Carla Juri, Jared Leto, Dave Bautista, Lennie James, David Dastmalchian, Hiam Abbass, Barkhad Abdi, Tómas Lemarquis, Wood Harris, Edward James Olmos, Sallie Harmsen

Hampton Fancher, Michael Green

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Blade Runner 2

Kanada, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Blade Runner 2049  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade Runner 2049 (83 st)
Benisakura (Anmäl)   18:57 11/12
Det har samma tempo som första filmen men det gör inget då musiken och de fantastiska miljöerna är en fröjd för sinnena.
amotherscrime (Anmäl)   16:48 11/12
Fick filmen förstörd för mig pga stress och annat skit. Så kunde inte direkt njuta. Lär se om inom snar framtid.
the Feber (Anmäl)   11:28 6/12
Helt magnifik! Snudd på en femma om det inte vore för att vissa scener är onödigt sega och långa. Men jäklar vad Denis fångat atmosfären, stämningen och miljöerna! Fotot är magiskt från bildruta ett, musiken är galet bra och ljussättningen bland det bästa jag sett på senare år! Goslings karaktär är kanske filmens svagaste punkt och jag vet inte om Ryan skådespelar eller bara säger sina repliker. Så stel är han. Filmen lyfts dock av Ford, Wright, Leto, Armas och den övriga casten! Storyn är precis så som storyn i Blade Runner bör vara. Tempot helt i noir-andan. Dessutom får man lägga ihop en hel del själv när filmen är slut, vilket alltid är trevligt. Denis Villeneuve gör här sin bästa film so far, och det är en fröjd att åter få besöka Blade Runner världen. Kan man hålla upp denna klass så återkommer jag gärna hit igen!
papabobadiof (Anmäl)   11:31 4/12
Jävligt snygg och stämningsfull film. Musiken och ljudet även det på högsta nivå, men sen tar det dessvärre stopp... Är inte imponerad av skådespeleriet, och storyn var rätt jävla lame... Tramsig skurk med gråstarr + hologram-brud med plutande läppar? Njae... Blir tyvärr bara en trea i slutbetyg.
Afflicter (Anmäl)   21:22 22/11
Allan: "Hörni, gubbar, det är dags att fortsätta med den här återuppfinningen av Ridley Scott som ingen bett om. Nästa film på tur är Blade Runner. Har någon en idé till handling?" Bertil: "Hur skulle det vara om replikanter kunde föröka sig?" Eskil: "Vi måste väl klara av att hitta på något bät..." Allan: "Bra, Bertil! det kör vi på. Ni vet ju hur originalet ser ut, så kör vidare på det konceptet. Släng in några nya miljöer och referenser till scener man minns, så blir det här nog en riktig kassko."
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade Runner 2049
Se filmen