Blade Runner 2049

Originaltitel: Blade Runner 2049
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2017

Om Blade Runner 2049:

År 2049 upptäcker en ny Blade Runner, Los Angeles-polisen K, en sedan länge begravd hemlighet som har potential att försätta vad som är kvar av samhället i kaos. Efter sin upptäckt försöker K leta rätt på Rick Deckard, en före detta Blade Runner som varit försvunnen i trettio år.

Titel: Ghost in the Shell
Regissör: Ridley Scott
År: 1982
Genre: Thriller, Science Fiction
Blade Runner

Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Carla Juri, Jared Leto, Dave Bautista, Lennie James, David Dastmalchian, Hiam Abbass, Barkhad Abdi, Tómas Lemarquis, Wood Harris, Edward James Olmos, Krista Kosonen

Hampton Fancher, Michael Green

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Blade Runner 2

Kanada, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Blade Runner 2049  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade Runner 2049 (50 st)
Sarlac (Anmäl)   00:15 19/10
Imponerande och sjukt atmosfärisk precis som föregångaren. Denna mer filosofisk och leker med tanken om vad som gör en människa eller ej. Värd att se i 3D för att verkligen sugas in. Stark fyra
Mikael602 (Anmäl)   18:27 18/10
Mästerverk - trodde inte att jag kunde bli överraskad av en ny film som jag blev av denna.
lavemagnus (Anmäl)   18:56 16/10
Jag blev verkligen inte besviken här. Måste nog gå och se den igen.
August Dellert (Anmäl)   10:43 16/10
En hypnotiskt atmosfärisk film som lever upp till den kultförklarade föregångaren. En fantastisk audiovisuell upplevelse med ett tankeväckande tema och imponerande skådespelarinsatser. Tveklöst en av dem bästa filmerna 2017.
Snah (Anmäl)   23:18 15/10
Mycket bra uppföljare! De filosofiska frågeställningarna är kvar och samma dystopiska känsla. Inget slår dock Final Cut av originalet. Första gången jag sett film i IMAX-format.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade Runner 2049
Se filmen