Blade: Trinity

Originaltitel: Blade: Trinity
Regissör:David S Goyer
Utgivningsår:2004

Om Blade: Trinity:

I denna tredje film går Blade samman med två vampyrjägare, medlemmar i gruppen "Nightstalkers" för att möta den mäktiga och onde Danica Talos. Efter att ha skördat blodet från alla vampyrers förfäder, har Talos återupplivat mannen numera känd som "Drake" (läs Drakula) från sin hundraårssömn i hopp om att slutligen uppnå världsherravälde för vampyrerna. Blade, tillsammans med "Nightstalkers" måste släppa lös ett virus som dödar alla vampyrer - men de har bara en chans att få det att fungera.

Titel: Underworld: Awakening
Regissör: Len Wiseman
År: 2006
Genre: Drama, Action, Skräck, Fantasy
Underworld - Evolution

Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Dominic Purcell, Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parker Posey, Mark Berry, John Michael Higgins, Callum Keith Rennie, Paul Levesque, Paul Anthony, Françoise Yip, Michael Rawlins, James Remar, Natasha Lyonne, Patton Oswalt

David S Goyer

Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy

Blade 3

Med i listor: Superhjältar, Vampyrer – filmtipsarnas val
Filmnummer: 20484
Diskussioner om Blade: Trinity  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blade: Trinity (414 st)
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Jag gillade de två första filmerna men denna är svårare att ta till sig. Jag hade höga förhoppningar men är besviken. Det som gjorde de andra två filmerna bra saknas i den tredje filmen. Parker Posey är dock rätt skön. 2+
LacombeLucien (Anmäl)   1/6 2014
Crap.
ClintanTheKing (Anmäl)   18/2 2014
Blek avslutning på Blade-serien. Visst, välgjort och passande soundtrack men storyn är ju helt ute å cyklar. Sen är det alldeles för lite fokus på Blade utan man fokuserar mycket på bikaraktärerna vilket sänkte den ännu mer. Landar på en tvåa. Lite av en besvikelse.
Murvel48 (Anmäl)   5/10 2013
Patrik Sjöberg har visst lagt på hullet.
Kurosawafan (Anmäl)   30/6 2013
dags lägga ned nu Ok att slötitta på men nu går serien på tomgång... Ja och de gjorde de...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blade: Trinity